primair beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Desolate1

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2006
Goedeavond,

Ik heb de pc van een maat van me die vol zat met virussen.

Heb de schijf geformatteerd, vista home premium er op gezet, en ati radeon 1300 drivers gedownload (incl catalyst center).

Maar mijn grote probleem is dat standaard mijn tv beeldscherm als standaard is geselecteerd, en het lukt niet om mmijn gewone beeldscherm als standaard in te stellen.

Deze staat als het ware wel in de lijst, maar als ik hierop klik of hem verschuif om hem als standaard beeldscherm in te stellen, veranderd er niets.

Als ik de kabel tussen de pc en tv loshaal heb ik op geen van beide beeld.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt voor elk nuttig commentaar!

Hoi,

Heeft dat misschien hoe je de stekkers op de videokaart hebt aangesloten te maken, even omwisselen misschien?

Modag

Goedenavond,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb nog nooit een pc uit elkaar gehaald, en echt geen idee welke stekkers of hoe of wat, zou je iets specifieker kunnen zijn?:thumb:

Hoi,

Hoef je de pc niet voor uit elkaar te halen aan de achterkant van de pc heb je op de videokaart twee aansluitingen met daarop een stekker die moet je op de ander aansluiten, weet niet of dat helpt maar proberen kan geen kwaad.

Modag

Als je die blauwe stekker bedoelt, daar heb ik maar 1 mogelijke aansluiting voor.

En eventueel nog andere suggesties?

Thanks!

Heb je ook al geprobeerd om als je in de control center zit bij Display Manager dat je dan op een beeldscherm met de rechtermuisknop klikt en daar 'Swap Display Mapping' selecteerd.

Modag

In de display manager zie ik eerlijk gezegd maar 1 scherm, dat is nr. 1 en daar staat bij:

1. Radeon X1550 series [default TV)

nr 2 staat niet kiesbaar op de achtergrond, betekent dit dan dat het beeldscherm niet herkend wordt ofzo?

Kun je die beeldscherm niet activeren door daar met je rechtermuisknop de clone modes te selecteren (het scherm moet als het volgende plaatje er uit zien maar dan met een tv in het eerste vakje en de beeldscherm in het tweede vakje).

catalyst-rotate.jpg

Als dat kan en werkt moet je op een van de beeldschermen staan en daar met je rechtermuisknop op klikken en daar 'Swap Display Mapping' selecteren. Als het goed is moet nu jouw beeldscherm als standaard staan.

Modag

Laatst bewerkt:
Je hebt inderdaad wel de perfecte screenshot gemaakt, maar in dat scherm kan ik display 2 dus niet kiezen, hij staat als t ware niet aanklikbaar, op de achtergrond.

Op het moment dat ik toch op klik krijg ik de volgende melding:

The display you are trying to is currently not enabled. If you enable it, it will be part of your desktop, and allow you to show windows, use your mouse, and place icons on it. Do you wish to enable this display?

Op het moment dat ik dit doe, wordt het beeldscherm met de 2 heel even kiesbaar, maar dit verdwijnt na één seconde alweer.

Hoop dat je het nog volgen kan.

Is het probleem dat hij het beeldscherm dan niet herkend ofzo?

Thanks again!

Voordat je de drivers geïnstalleerd had deed de beeldscherm het wel gewoon? Of deed hij het toen ook niet? Als hij het toen wel gedaan heeft dan raad ik je aan om de drivers te deïnstalleren en dan kabel van de tv eruit te halen en dan de drivers opnieuw installeren.
Daarna kun je de tv-kabel er weer in doen.

Als dit niet werkt dan denk ik idd dat de beeldscherm niet herkend wordt dan zou je daar eerst ook een driver voor moeten installeren. Welke beeldscherm heb je?

Modag

Samsung Syncmaster 152V is t beeldscherm waar ie nu op aangesloten is.

Nogmaals bedankt, ik ga ff een en ander proberen!:thumb:

Als ik mijn drivers deinstalleer en vervolgens de tv kabel er uit haal heb ik nergens beeld meer en kan ik dus ook niets installeren.

Volgens mij deed het beeldscherm het vooraf trouwens ook al niet.

Ik weet het niet meer:shocked:

Iemand nog ideeen?

Heb je nog ergens een andere beeldscherm staan, misschien dat je het daarmee kan proberen.

Heb trouwens even gekeken naar de drivers voor je beeldscherm maar dat zijn geen vista drivers, dus daar heb je ook niks aan.

Modag

Ik heb hem ook al diverse malen op mijn eigen Dell TFT monitor geprobeerd, maar hier heb ik exact hetzelfde probleem...

Heb je misschien een verloopje van DVI naar VGA-aansluiting? Misschien werkt het dan.
Hoe heb je jouw tv aangesloten eigenlijk?

Modag

Laatst bewerkt:
Mijn TV is trouwens aangesloten met een s/video snoer heet dat geloof ik...

Ok, dus het is wel mogelijk om via de dvi aansluiting de beeldscherm aan te sluiten. Misschien kun je dan aan een vriend/familieleden vragen of die zo'n verloop hebben dan kun je het tenminste even proberen.

Op zich vind ik het raar dat de computer eerst naar de s-video aansluiting kijkt i.p.v. de vga-aansluiting :confused:.

Modag

Ik heb het verloopje geprobeerd, maar helaas nog steeds geen resultaat.

Is er iemand die weet hoe dit probleem op te lossen?

BVD

Ik zou haast gaan denken dat je videokaart kapot is. Omdat hij op beide beeldschermen (Dell & Samsung) geen beeld geeft. Kun je de videokaart in een andere pc proberen?
Kijken of daar het wel in werkt.

modag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan