primary IDE channel no 80 conductor cable installed

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
55
"primary IDE channel no 80 conductor cable installed" is de melding die ik krijg bij een PIII 600 EB mhz computer nadat hij de harde schijven en cd-rom drives heeft gevonden. na deze melding gaat boot gewoon door en kan ik de computer verder goed gebruiken.

ik heb de ide kabel van cd-roms eruit getrokken en de kabel van harde schijf verwisseld met 2 andere, die geven allebei zelfde melding. een van deze andere ide kabels heeft meerdere draden, in plaats van de gebruikelijke ide kabels. is dit een 80 conductor kabel? hierbij geeft hij dus zelfde melding.

waar kan deze melding nog meer aan liggen??

P.S. welke computer is eigenlijk sneller/beter: een PIII 600 EB mhz met 460 mb ram of een AMD K6-2 400 mhz met 256 mb ram? ik wil namelijk 2 redelijk presterende computers maken. de ram kan ik nog een beetje mee spelen, allebei rond de 350 mb maken bijvoorbeeld.
 
De master dient aan het eind van de IDE kabel te zitten bij een 80 polige IDE kabel.

Die intel is sneller en iets te overclocken indien er pc133 geheugen in zit, en ook wel afhankelijk van de chipset.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan