Primary Slave Harddisk fail

• Onderwerp starter Onderwerp starter Alco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Alco

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2001
Hallo!

Ik startte net mijn computer op en er kwam te staan: Primary Slave Harddisk fail..

Heeft iemand een idtje wat er verkeerd zit?

Bij deze computer... staat nu zowel geen D schijf meer maar ook geen CD ROM volgens mij is er wat mis met de kabeltjes maar welke?

De brede grijze die van je moederbord naar je cdrom speler en HD loopt. Even computer uitzetten, aandrukken en hopen dat hij het dan goed doet.

Okee..

Het wil nog niet.. ik denk toch dat er een foutje in de kabels zit waardoor mijn D en E het niet meer doen!

Ik heb een brede grijze kabel van het moederbord naar de ene harddisk en daarna door naar de andere harddisk... zo heeft het altijd gezeten dus moet het gewoon doen.
Verder is er nog een kabeltje met gele en rode koordjes die zowel naar de ene hd gaat en er gaat ook een naar de andere en ook een naar de CD ROM..

Ook is er zo'n brede grijze kabel naar de CD rom.. daaraan zitten zeg maar 2 stekkers aan welke moet die eingelijk?

Er is ook nog een klein zwart draadje die naar de CD ROM gaat.

Naar de a-drive gaat een klein wit kabeltje en een grijze brede kabel....

Wat zit er fout?

Alco

Ik denk dat je die brede kabels een goed in je moederbord moet drukken, desnoods even uit het moederbord en er weer goed in drukken.

Geplaatst door Alco
Okee..

Het wil nog niet.. ik denk toch dat er een foutje in de kabels zit waardoor mijn D en E het niet meer doen!

Ik heb een brede grijze kabel van het moederbord naar de ene harddisk en daarna door naar de andere harddisk... zo heeft het altijd gezeten dus moet het gewoon doen.
Verder is er nog een kabeltje met gele en rode koordjes die zowel naar de ene hd gaat en er gaat ook een naar de andere en ook een naar de CD ROM..

Ook is er zo'n brede grijze kabel naar de CD rom.. daaraan zitten zeg maar 2 stekkers aan welke moet die eingelijk?

Er is ook nog een klein zwart draadje die naar de CD ROM gaat.

Naar de a-drive gaat een klein wit kabeltje en een grijze brede kabel....

Wat zit er fout?

Alco

Op zowel harde schijf (en) als Cd rom :
Kabeltje met gele rode koortjes = stroomvoorziening
Brede grijze (platte kabel) = is de kabel die je apparaat verbind met je mobo om gezellig met elkaar te kunnen chatten enzo. Er zit een rood randje op wat de 1ste poot aangeeft.

Op cd rom zit een zwart kabeltje voor geluid die gaat naar je geluidskaart of mobo (onboard).

Zoals schizo en masera al opmerken (indien je verder niets hebt verandert in b.v. de bios) waarschijnlijk kwestie van aandrukken omdat het altijd zo gewerkt heeft.

succes

Als het niet lukt kan je ook de ide kabels effe omsteken op je mobo, als het dan wel werkt maar de andere ide niet heb je kans dat je mobo stuk is.

succes speedtouch

Ik heb ooit ook eens zo'n probleem gehad, op verschillende PC's. Bij 1 pc lag het aan het moederbord, bij de andere was het waarschijnlijk een of ander virus. Ik heb alles van de harde schijf afgegooit, (de harde schijf geformatteerd) en vervolgens windows weer geinstalleerd, dit werkte.

Ik had wel belangrijke bestanden, die had ik op mijn 2e harde schijf gezet, die ik daarna los had gekoppeld. Vervolgens 1 schijf geformatteerd, en windows EN een virusscanner geinstalleerd, de 2e harde schijf aangekoppeld, en weer opgestart, virusscanner gedraaid, en alles draaide weer perfect!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan