Primary Slave harddisk fail

Status
Niet open voor verdere reacties.

R.v.d.Weijden

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2003
Hoi ik heb een nieuwe schijf in mijn computer geïnstalleerd en tijdens het opstarten via de WinXp home cd-rom een partitie aangemaakt (NTFS); dit ging prima maar de rest van de schijf herkent ie niet (ook niet in schijfbeheer) ik heb toen de schijf met partition magic weer helemaal in bedrijf kunnen krijgen (partitie onder NTFS aan gemaakt en geformatteerd) , alleen de stationsaanduidingen waren niet goed schijf d en f waren de cdroms (deze heb ik los moeten koppelen om de stationaanduiding goed te krijgen) maar hierna kreeg ik de melding als ik de comp. uit had staan en weer aan zette dat er een melding kwam "primary harddisk fail press F1 to continue" als ik dat doe start ie normaal op en zie iki ook alle schijven en kan er mee werken.
Ook bij een reset start de computer gewoon op zonder de melding (dit alles onder NTFS)Ik heb daarna in de bios uitgevinkt de optie stop on all errors) kan dit trouwens kwaad ?? de computer start nu wel goed op.
Of is deze melding te verhelpen (had gehoord dat het de batterij van het moederbord kon zijn maar de comp. is ong. een half jaar oud)
B.v.d. R.v.d.Weijden

Heb je nu 1 schijf in je pc? Kijk eens of je de jumpers dan goed hebt staan, waarschijnlijk staat ie nu op slave, maar als je maar 1 schijf hebt, kan je de jumpers het beste op "single" zetten. Om schijven een andere stationsaanduiding te geven kan je het beste naar configuratiescherm>systeembeheer>computerbeheer>schijfbeheer en dan rechtermuisknop op de schijf die je anders wil noemen > stationsletter en paden wijzigen. Dan hoef je ze niet meer los te koppelen.

Groeten,

Bas

re bericht

Ik heb nu 2 harde schijven in de pc zitten , de eerste staat op master en de tweede op slave.
onder schijfbeheer kon ik niks uitrichten omdat de stationsaanduidingen niet beschikbaar waren door de 2 cd-rom stations.

re bericht

Ik heb nu 2 harde schijven in de pc zitten , de eerste staat op master en de tweede op slave.
onder schijfbeheer kon ik niks uitrichten omdat de stationsaanduidingen niet beschikbaar waren door de 2 cd-rom stations.

re bericht

Hahaha duurt lang he voordat helpmij je bericht verwerkt heeft, toch schijnt 1 keer drukken genoeg te zijn ;)

Vreemd, ik neem aan dat je de schijf op 2e (eind) aansluiting van de IDE kabel op master hebt staan en de 1e op slave. (anders werkt het waarschijnlijk ook niet)

Op zich kan het niet zo heel veel kwaad om stop on all errors uit te vinken. Alleen als je hele vreemde dingen krijgt op je pc is het handig om weer aan te vinken.

Ik denk ook niet dat het je moederbord batterij is, ik zou niet weten waarom je daarom die foutmelding zou krijgen. Ik heb eerder het idee dat je ide controller een beetje in de war is. Of dat er iets is met je Master boot record. Vooralsnog zou ik er niet te veel aandacht aan schenken aangezien het nu allemaal prima werkt.

Re

Alles is op zijn juiste plaats aangesloten "master op het einde"maar bedankt voor de reaktie.
hij doet hrt gelukkig prima en hoop dat het zo blijft.
Ik probeer alleen om een zo goed mogelijk werkend systeem te hebben zonder foutmeldingen.
Maar als het geen kwaad kan kan ik er zo mee leven.
Ik wisr alleen niet of ik het zo zou moeten laten of alles er weer af halen om iets anders te proberen (ik weet alleen n iet wat want de melding zal in dit geval wel blijven bestaan.
Nogmaals dank voor de reaktie.
Mocht er nog irmand anders iets weten graag .
(ik hou de vraag nog even open )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan