Prince of Persia blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loosecannon1

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2008
Berichten
8
Hoi,

Ik heb Prince of Persia (SoT, WW, T2T) origineel. Lang geleden heb ik de eerste 2 delen gespeeld zonder problemen.
Nu wil ik deze spellen weer spelen, alleen krijg ik regelmatig (in welk deel dan ook) een blauw scherm. Deze gebeuren elke keer op dezelfde punten.
Ik heb savegames gedownload van alle levels om er voorbij te komen en zien of het werkt, dit is helaas niet het geval.

In WW, krijg ik dit probleem als eerst in het eerste level wanneer je naar de kelder van het schip gaat. Op het moment dat het andere schip jouw schip ramt, loopt je kelder vol met water. In de cutscene zie je de prins naar een touw rennen en hakt deze door om omhoog te komen en beland in de zeilen. Zodra hij land krijg ik een blauw scherm. (elke keer op hetzelfde punt).
In T2T heb ik hetzelfde probleem wanneer ik naar beneden val in the Royal Chambers (de cutscene van je 2e metamorfose). Je hoort een dame een verhaal vertellen en halverwege, BOEM blauw scherm. Ook hier, elke keer op hetzelfde punt en dezelfde melding in het blauwe scherm.

Het blauwe scherm zegt het volgende:

<standaard onzin>
Stop: 0x0000008E (0xc000001D, 0xE27397AE, 0xB787288C, 0x00000000)

Ik heb de eerste 2 delen gespeeld met mijn oude videokaart (radeon 9800 pro) toendertijd. Nu heb ik de Club3D CGA-3852DD, maar dit zou denk ik het probleem niet echt zijn. Ik heb de nieuwste omega drivers.
Ik heb dit ook staan op de forums van Ubisoft, helaas staat hun customer support bekend niet als je van het zijnde.
Heb dus ook geen reactie gehad daar.

Mijn specs zijn:
AMD Athlon XP 3200+
NForce 2 A7N8X-E Deluxe Mobo
Club3D CGA-3852DD vid. card

Iemand een idee Of een workaround?

Dank
 
Laatst bewerkt:
Heb ik gedaan, geen problemen daar.
CPU: 2 streepjes voorbij minimum
CPU Speed: vol
System RAM: vol
OS: 2 streepjes voorbij minimum
Vid kaart: vol

Hier staat wel een ! bij:

Video Card Driver Version (DirectX)
Your driver version number is: 6.14.10.6764

En hier ook:

Sound Card Driver Version
Your driver version number is: 5.10

Voor de rest alles pass.
 
Het blauwe scherm zegt het volgende:

<standaard onzin>
Stop: 0x0000008E (0xc000001D, 0xE27397AE, 0xB787288C, 0x00000000
Er staat normaal nog een vermelding bij bij deze stopcode:
Kan het zijn dat je deze melding er ook bij hebt? Win32k.sys
 
al een keer opnieuw geinstallert? Of een nieuwe patch gedownload?
 
Er staat geen andere vermelding in het blauwe scherm.

Ik heb nog niet opnieuw geinstalleerd want ik vind het een beetje vreemd dat het bij alle 3 de delen is. :(

En de support van ubisoft stinkt! Geen reactie van hun.
 
Ja dat is zo. Maar Ubisoft is een groot bedrijf he. Voor mijn site duurde het ook lang voor een reactie voor sponser.
 
Er moet nog een melding staan bij die stop code, ze is niet volledig.
Deze code vermeld exact waar het probleem ligt.... maar je hebt niet alle info genoteerd.

Je kan al wel gaan kijken bij je Beeldscherm eigenschappen in Configuratiescherm
adap.PNG

Daar de hardwareversnelling uitschakelen.

Als je nog zo een stop scherm hebt, kijk in welk *.sys bestand of andere melding die bij de code staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan