print functie in navigatieformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

deslumme

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2015
Als ik een record wil printen vanuit het navigatie formulier wordt de opmaak mee geprint en maar een gedeelte van de tabel. Hoe kan ik alleen de geselecteerde record uitprinten?

Welkom bij HelpMij.
Ik lees allemaal dingen waar ik een beetje van begin te rillen. Nou is het ook niet al te warm buiten, dus dat kan er mee te maken hebben :). Grootste rilling: formulieren afdrukken? Moet je niet doen of willen. Formulieren bouw je voor het scherm. Voor afdrukken gebruik je rapporten.

Klopt en snap dat het koud aanvoelt maar,; de macro verwijst ook naar het rapport, vanuit een formulier ging dat perfect per record maar nu ik alles in een navigatie formulier heb onderbracht niet meer, wordt het nu een beetje warmer?

Ben al lang blij dat je een rapport afdrukt :). Jammer dat je dat via een macro doet, want daar krijg ik het ook koud van ;).
Overigens is afdrukken vanuit een navigatieformulier hetzelfde als afdrukken vanuit een 'gewoon' formulier. Je formulier op een navigatieformulier geplaatst is overigens een subformulier, en de verwijzing naar het record klopt dan niet meer. Daarom kun jes nog wel het actieve record afdrukken vanuit het losse formulier, maar niet meer vanuit het navigatieformulier. Je zult dus moeten kiezen: ofwel afdrukken vanuit het navigatieformulier (los afdrukken werkt niet) of afdrukken vanuit los formulier (via navigatieformulier werkt niet).

Vanwege deze nadelen gebruik ik a) nooit macro's, en b) bouw ik het filter op met VBA.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan