• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Print on screen bij afsluiten Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Omdat ik niet veel papier wil gebruiken, heb ik een vraag.
In een Excel bestand zou ik graag willen dat als ik het bestand afsluit, dat ik dan een printscreen krijg van artikelen die moeten worden bijgevuld. Er is een optie "minimaal" in een kolom toegevoegd als filter. Als er dus artikelen zijn met de optie minimaal dan moeten deze artikelen geprint worden op het scherm. Op dit scherm moet ik dan nog de keuze hebben uit printen of afsluiten. Weet iemand hoe dit is te realiseren als het al mogelijk is?

Dat is geen probleem. Als je een voorbeeld documentje kunt plaatsen wil ik het vanavond wel voor je maken.

Zal wel een domme vraag zijn maar waarom niet naar PDF printen en ergens opslaan.

Geachte gebruikeredmoor. Bedankt voor uw reaktie. Ik was niet eerder in staat om te reageren, sorry. Ik stuur u hierbij de Excel file waar ik graag een printscreen van die items zou willen hebben waarvan het filter op minimaal staat. Bij voorbaat dank, corania17.Bekijk bijlage Voorraadbeheer 1.1.xls

Probeer deze maar eens in de ThisWorkbook sectie.

Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Sheets("Artikelvoorraad").Activate
    If Not ActiveSheet.AutoFilterMode Then
        ActiveSheet.UsedRange.AutoFilter
    End If

ActiveSheet.UsedRange.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="Minimaal"
    If ActiveSheet.AutoFilter.Range.Columns(6).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Count > 1 Then
        If MsgBox("Afdrukken?", vbOKCancel) = vbOK Then
            ActiveSheet.PrintOut
        End If
    End If
End Sub

Er wordt gefilterd op kolom F (6).
Wellicht dat de opmerking van Jolivanes nog meer papier bespaart.

Laatst bewerkt:
Printen op scherm bij afsluiten Excel

Hallo Edmoor, Bedankt voor je bericht en programma. Het heeft even geduurd omdat ik telkens een foutmelding krijg over With is niet ingesteld.
Ik heb daar niets aan gedaan maar ineens kwam deze melding. Het programma werkt goed alleen komt de print niet op het scherm maar als pdf tenminste als deze is ingesteld als standaard printer. De bedoeling was dat als ik Excel afsluit ik een popup scherm krijg waar ik snel kan zien of er iets op gaat raken en moet worden besteld. Maar ik ben hier ook wel tevreden mee. Bedankt nogmaals.

Als je je document wilt plaatsen wil ik of iemand anders hier er wel even naar kijken.

Printout op screen bij afsluiten Excel.

Hallo Edmoor,

Nu ik de file heb getest met de macro krijg ik een melding die ik niet kan plaatsen.
Methode autofilter van klasse range is mislukt.
Als ik de macro zo bekijk is alles goed, waarom de melding verschijnt is mij niet duidelijk.
Mocht u even wat tijd hebben om er naar te kijken dan heel graag.

Bedankt.

Bijlagen

Doe deze code dan eens:
Code:
Private Sub Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean)
    Sheets("Artikelvoorraad").Activate
    If Range("F1").AutoFilter = True Then AutoFilter = False
    ActiveSheet.UsedRange.AutoFilter Field:=6, Criteria1:="Minimaal"
    If ActiveSheet.AutoFilter.Range.Columns(6).SpecialCells(xlCellTypeVisible).Count > 1 Then
        If MsgBox("Afdrukken?", vbOKCancel) = vbOK Then
            ActiveSheet.PrintOut
        End If
    End If
End Sub

De fout trad op als er al een filter over kolom F stond.

Laatst bewerkt:
Print on srceen bij afsluiten

Allemaal hartelijk bedankt voor de steun. Werkt prima. Prettige feestdagen en een goed 2015.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan