print screen in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baboab

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Hoi ik zou geautomatiseerd een print screen willen maken van bepaalde records in mijn formulier en deze vervolgens plakken in word. (wrdword.selection.paste)

maar hoe kan ik access een print screen laten maken? bestaat hier wel een manier voor?

Sendkeys

Wat dacht je van een simpele:
Code:
SendKeys "{PRTSC}"

of eventueel:
Code:
SendKeys "%{PRTSC}"

leek te simpel om waar te zijn, ik krijg geen foutmelding maar er gebeurt (denk ik) geen print screen vermits hij in word de strings plakt die aanwezig waren in het geheugen

groetjes

ok ik heb het probleem kunnen oplossen met een stukje code dat ik van het net heb kunnen plukken (na een hele hoop falers) het werkt perfect maar ik zit met een koppie krab.

ik voer de "print screen" uit VOOR de paste in word en toch krijg ik telkens eerst de laatste memory resident items in mijn word te staan, bij de volgende loop print ie echter wel correct.

code van het net:
Private Declare Sub keybd_event Lib "user32" (ByVal bVk As Byte, ByVal _
bScan As Byte, ByVal dwFlags As Long, ByVal dwExtraInfo As Long)

Private Const VK_SNAPSHOT = &H2C

Sub PrintScreen()
keybd_event VK_SNAPSHOT, 1, 0, 0
End Sub

mijn loopje:
Do Until calendar.Value = enddate + 1
refresher
DoEvents
refresher
DoEvents
PrintScreen
WrdWord.Selection.Paste
calendar.Value = calendar.Value + 1
Loop
MsgBox ("het document is succesvol aangemaakt")
WrdWord.Visible = True

refresher: word standaard uitgevoerd bij alle acties en voert de subs uit die moeten utgevoerd worden om het scherm aan te passen.
calendar: kalenderbesturingselement dat gebruikt word voor de hoofdnavigatie (refresher hangt daar dus normaal ook aan vast)
loop: van datum a tot en met datum 2 print screens maken van het zichtbare scherm en naar word brengen (reservekopie voor weekends en vakanties zodat er geen pc nodig is)

doevents

En als je nu een extra doevents zet tussen de printscreen en de paste?

wel ik had nooit gedacht dat he zou kunnen werken, amar inderdaad, het werkt perfect.

ik meen af te kunnen leiden dat DoEvents ook nodig is om het systeem de tijd te kunnen geven de print screen te maken?

eens te meer, dankjewel helpmij leden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan