print screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

p.h.schmit

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2001
Beste mensen, mijn printscreen functie werkt niet meer. Waarschijnlijk een kleine ingreep, maar waar begin ik?
Bedankt!
Philip Schmit

Geplaatst door p.h.schmit
Waarschijnlijk een kleine ingreep, maar waar begin ik?

Met meer info geven?

Windowsversie?
Printer?

Wat heb je zelf al gecontroleerd/gedaan?

Windows XP Printer HP deskjet 5550
Ik heb andere manieren van afdrukken geprobeerd b.v. een stukje pagina selecteren en dan afdrukken, kortom: andere manieren van printen functioneren wel.
In de helpfunctie van internet explorer staat geen 'printscreen' dus dat helpt me niet verder.
Nogmaals dank.
Philip Schmit

Als je in Windows XP op Printscreen drukt dan komt een "kopie" van je scherm in het plakboek, deze kun je dan in een afbeelding/document plakken.

rechtstreeks naar de printer afdrukken komt uit de tijd van DOS.

idd, als je op printscreen drukt wordt er een kopie van je scherm naar je klembord gekopieerd. dit kun je ledigen in paint en dan afdrukken of opslaan (bijv voor een bijlage op helpmij) of zoals Tiborv zegt in een Word-document

Mvg,

Brecht

Wat jij zegt dat werkt inderdaad, maar ik heb dat nooit geweten... Ik heb altijd 'printscreen' gebruikt en dan ging de printer meteen afdrukken..... Hoe kan dit?
Groeten,
Philip Schmit

Werkte dat ook in XP?

Ja, ik heb nu XP (sinds feb.2003) en heb dit altijd (per ongeluk?) zo gedaan. Kunnen we dit een mysterie noemen..?..
Philip Schmit

ik denk het wel, alhoewel er mss wel programmatjes bestaan om zoiets te regelen (zoals dat als je op printen drukt dat er dan een pdf bestand wordt gemaakt).

Mvg,

Brecht

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik zal afmelden als 'opgelost', hoewel ik het wel jammer vind dat ik mijn oude maniertje niet meer heb en nu twee extra muisklikken moet doen om te printen....
Voorspoedig 2004.
Philip Schmit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan