Print screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees001

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Berichten
64
Ik kan geen print maken van het scherm.
Volgens de gebruiksaanwijzing van mijn laptop is dat met de knoppen alt-prt scr Moet ik iets instellen?
 
Alt+prtscrn? Vreemd, bij 9 van de 10 laptops die ik gezien heb is het Fn+prtscrn. Probeer dat eens?
 
Vanuit een internetpagina is het Ctrl-P dat werkt.
Vanuit systeemmappen kan het alleen met Alt-Prt Scr en dan via Paint.
Kan het niet rechtstreeks? Fn (blauw) staat in combinatie met andere blauwe knoppen, waaronder de gecombineerde knop Prt Scr en Sys Rg (blauw). Mijn lap top is een Packard Bell
 
Ok, bij Packard Bell hebben ze het omgedraaid dus...

Maar wat bedoel je nu precies? Je zegt Alt+prtscrn via Paint lukt wel; dat is ook de manier. Hoe wil je het anders doen dan? Wat bedoel je met 'rechtstreeks'?
 
Nou net zo als rechtstreeks Ctrl-P van een webpagina.
Ik ben een gebruiksaanwijzing aan het maken en wil daarin schermafbeeldingen verwerken. Ik begrijp dat het alleen maar via Paint kan. Dan opslaan als en dan in het te maken document verwerken. Ook wil ik wel eens iets onthouden en een scherm meteen afdrukken.
Het is inderdaad zo dat Fn (blauw) in combinatie staat met alle blauwe symbolen op de toetsen en PRT Scr is niet blauw.
 
Aha, maar dat lukt wel rechtstreeks. Doe maar eens prtscr en ga dan naar Word (ik neem aan dat je de gebruiksaanwijzing in Word maakt) en kies daar voor 'plakken'. Dan zet ie m er gelijk in.
 
Bedankt. Ja inderdaad via word werkt het perfect. Precies de bedoeling. Ik deed eerst printen via Paint, dan scannen en dan importeren in Word. Zelf uitgevonden, maar omslachtig.
 
Behoorlijk...

goed dat het nu sneller werkt.
 
Ik heb de discussie hier gevolgd. Ook ik kan niet print screen-en met mijn packard bell-laptop. Ook niet met ctrl+p. Je, wel, maar dan inderdaad printen. Opslaan is geen optie. Het 'naar word gaan' begrijp ik dan ook niet. Wie heeft er tips?
 
@leon65
Topic is van 2008 dus bejaard en belegen.
Inbreken in een ander zijn topic.
Het onnodig kicken.

Allemaal wat bij Helpmij.nl niet is toegestaan.
Maak voor jouw probleem een eigen vraag aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan