print script voor excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brummos

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
hallo allen,

ik moet voor me werk een excel scripte je hebben dat een bepaald excel sheetje uitprint.
Dit is een gewone excel sheet, alleen zijn sommige cellen van die sheet variabelen.

Dit sheetje wil ik printen naar een labelprinter om zo dus verschilllende etiketten te kunnen printen. wat er geprint moet worden heeft ook nog een bepaalde layout, maar daar heb ik de codes al van om het goed op een etiket te krijgen.

Nu wil ik graag weten, hoe maak ik een print script in VBA? want ik he geen idee waar ik moet beginnen en onze grote vriend google heeft me voor het eerst in de steek gelaten:confused: .

Kan iemand mij misschien een klein opzetje geven met een print script voor excel? het hoeft natuurlijk niet precies te matchen met mijn wens, maar als ik een begin heb, dan kan ik kijken of ik daar mee uit de voeten kom.

many thnx:)

Voer met Record Macro (macro opnemen) aan een print opdracht en kijk dan eens in de Visual Basic code. Wellicht helpt dat je op weg

Ron

Zoiets?

Range("A1:E10").Select
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut

sorry dat ik zo laat reageer.

bedankt voor de replys, ik denk hier wel wat aan te gaan hebben. ik houd jullie op de hoogte

EDIT: kan ik ook met dit:

Range("A1:E10").Select
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut

naar een bepaalde poort laten printen? bijv. een usb poort?

Laatst bewerkt:
met
Code:
Sub Printerkeuze()
    Application.Dialogs(xlDialogPrinterSetup).Show
End Sub
kun je een aangesloten printer kiezen. Als deze op de USB poort is aangesloten zal dat gewoon werken.

Met
Code:
MsgBox "De naam van de actieve printer is " & Application.ActivePrinter
krijg je de actieve printer te zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan