Print Spooler - Spoolsv.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Spoolsv.exe gebruikt bij mij 100% CPU. Ik ben verplicht steeds in Component services de service stop te zetten.

Op de pc van mijn man WinXPhome) staan er 3 spoolsv.exe
C:\Windows\System 32
C:\Windows\System 32\dll cache (verborgen)
C:\ Windows\Servicepack files\i386

Bij mij (WindowsXPprof) staan er 2 spoolsv.exe
C:\Windows\System 32
C:\Windows\ Servicepack files\i387
+
C:\Windows\Prefetch spoolsv.exe-28----.pf

Ik vind het vreemd dat mijn man dat file in Prefetch niet heeft maar weer wel een verborgen in de dll map.
Voor hetzelfde geld is het een trojan.

Mijn vraag: Waar moet nou wat weg of waar moet nou wat bij? Ik ben benieuwd. Ik durf nu niets te kopieren.

groetjes Elisa

Nee hoor:)
Het zou eens kunnen zijn dat er updates voor de printer drivers moeten worden geïnstaleerd na SP2.

Of de printer software eens deïnstalleren even register cleaner laten schoonmaken opstarten en weer erop.

spoolsv.exe is een beschermd windows systeembestand
hij wordt gestuurd vanuit C:\Windows\System 32

i386 zijn backups van de servicepack daar staat ie in voor het geval er wat fout gaat.

Die dll cache heeft daar ook wat mee van doen.

En c:windows\prefetch kan je zelfs ene keer in de week leeg maken..

Kijk ook even of je niet teveel printjes in de wachtrij hebt staan dan kan het ook gebeuren dat die vast loopt.

Laatst bewerkt:
Die 100% CPU zou te maken kunnen hebben met de image printer van Windows maar die krijg ik niet weg.
Vandaar mijn vergelijk met mijn man's pc.

Waarom heeft hij geen prefetch? Dat is toch normaal?

Dat die spooler in system32 staat en in het servicepack dat begrijp ik maar moet dat ding wel in dat dll cache?
Op mijn pc staat ie niet .
Als het dus zeker goed is kan ik kopieren.

Heb jij XPprof en ook een spoolsv.exe die in windows/system32/dllcache staat?

Kijk, ik zag ergens tc achter een extensie bij mijn man dus ik kijk naar alle kanten op het moment :D Geen zin in een trojan.

Bij mij staat hij er ook in, heb xp pro..

Prefetch is zo iets als de lijst van meest gebruikte programma's zodat windows dat weer sneller terug vind zogenaamd maar daar merk je niets van. Waarom in de andere niet s zit zou ik ook graag willen weten stelde ik bij dat automatisch wissen ook in of niet prefetchen ook in.
Of hij gebruikt die computer te weinig...:)

Nou, die prefetch daar schijn je wel wat van te merken als je de boel opgeschoond hebt. Je raakt wel wat rommel kwijt maar Windows heeft daarna veel meer werk om alles te vinden.
Ik laat ze dus maar staan.
Mijn man zijn pc weinig gebruiken? LOL Hij zit net zo veel achter dat ding als ik tegenwoordig.

Nou, dan ga ik nu een bestandje in de dll map zetten.
En nu maar hopen dat dit meehelpt aan het probleem.

Bedankt voor je hulp!!

succes:D ik hoop dat het werkt..
Maar over trojan hoef je je geen zorgen maken met spools, en in prefetch ook niet..
:thumb:

Nou, dat klopt niet hoor. Er is een trojan die zich vermomd als spoolsv.exe. Vandaar mijn bezorgdheid.
Maar......inmiddels lukte me het nu om bij die image writer te komen. Er stond inderdaad een file in de wacht. En daarvan slaat die spoolsv op tilt.
Weer opgelust dus :thumb:

Welterusten

Geplaatst door Elisa
....Waarom heeft hij geen prefetch? Dat is toch normaal?

Dan staat de prefetch van je man waarschijnlijk uit (leuke zin....:) )

Om 't aan te zetten:

Start/uitvoeren/regedit

Navigeer naar de volgende sleutel:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters

Rechtsklik in het rechterscherm op EnablePrefetcher en kies voor wijzigen. Zet in het vak 'Waargegevens' een 3. Klik op OK, de machine opnieuw opstarten en de prefetch staat aan.

Laatst bewerkt:
Ikself bedankt! Ik kruip meteen zijn register even in.
Handig om te weten!

Nou, dat klopt niet hoor. Er is een trojan die zich vermomd als spoolsv.exe. Vandaar mijn bezorgdheid.

Sorry die wist ik dan nog niet :confused: kan er wat bij voorstellen, heb er zelf een gehad die zich vermomde als S&Dhelper.dll. Je weet maar nooit he..

Er stond inderdaad een file in de wacht
Zie je maar weer he:thumb: Ik denk ook vaak meteen het ergste.. Laten we het maar gezonde paranoia noemen..

Bedankt, mooie tweak IKSELF ga gelijk eens proberen of/hoe stabiel hij blijft zonder prefetch. :thumb:

Een man zonder prefetch wie wil dat nu niet, he!?:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan