Print spooler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimmetje

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2004
In een poging om mijn printer te installeren, wat maar niet wil lukken, heb ik waarschijnlijk bestanden van mijn print spooler verwijderd.
Elke keer als ik nu probeer om mijn printer te installeren, krijg ik een foutmelding: (1075) de afhankelijkheidsservice bestaat niet of is voor verwijdering gemarkeerd.
Dus via computerbeheer deze aan zetten lukt niet.

Is het ook mogelijk op een of andere manier (zonder dat ik windows opnieuw installeer) om dit onderdeel te downloaden?

"is voor verwijdering gemarkeerd" betekent dat na een reboot het bestand weg is. Daarna zou je de drivers moeten kunnen installeren. Lukt dat niet gaan we verder kijken. Eerst dus de PC opnieuw opstarten.

Mijn systeem opstarten heb ik allang gedaan. Maar ik blijf deze foutmelding krijgen.

Ik kan helaas nog niet zien wat een vraagsteller allemaal al gedaan heeft. Het is daarom zo makkelijk als dat in de vraag opgenoemd wordt.

De combinatie van foutmeldingnummer 1075 met printer geeft bij de knowledgebase van Microsoft geen resultaat. Heb je meer info? Eventueel uit het systeemlogboek?

Tiborv, even wat meer info.
Elke keer als ik een printer probeer toe te voegen, krijg ik bovengenoemde foutmelding.
Ook als ik de installatieschijf probeer te installeren, krijg ik deze foutmelding. Ik kom niet verder dan deze foutmelding.

Dat hangt van je Windowsversie af, welke heb je?

Rechtermuistoets op "deze computer" en kies voor beheren. Bovenin vind je dan de systeemlogboeken.

Dit bericht staat erin:
Print Spooler-service is afhankelijk van de niet bestaande LexBceS-service.
Ik weet niet of je hier iets mee kan. Als je andere gegevens uit het logboek moet hebben hoor ik het wel.

Ik zal eerst even niet meer reageren omdat ik weg moet. Ben er morgen weer.
:D

Inmiddels weet ik wel waarom mijn printer het niet deed, het lag aan de (nieuwe) cartridge. (Even getest bij iemand die dezelfde printer heeft).

Maar omdat het print spooler bestand weg is, kan ik dus niets beginnen, laat staan installeren.

Bij Windows NT kun je in de registry de verwijzingen naar die printer verwijderen (volgens Microsoft) bij Windows 2000/XP zal dit niet anders zijn.

Als je weet hoe het register in elkaar zit kun je dit eens proberen. Via F3 zoeken naar "merknaam printer" zal al veel hits opleveren. Gooi echter niet alles zomaar weg!

Ik heb op merknaam printer gezocht, maar er staat geen verwijzingen meer op de computer.

En om in het register aan de gang, durf ik niet aan. Daar heb ik te weinig doel over. :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan