Print via het netwerk ipv lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamet

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Hallo,

Ik heb twee HP Laserjet 4L printers.
De een is een netwerkprinter.
De ander wil ik lokaal installeren op een van de computers in mijn w2k-netwerk.

Als ik nu die laatste lokaal installeer, en ik druk een testpagina af, komt hij er bij de netwerkprinter uit. Behalve als ik de pc uit het netwerk haal, dan wordt de lokale printer wel gewoon aangesproken.

Eigenlijk heel grappig, maar ik zou het toch wel willen oplossen.

Ik wil dus eigenlijk de drivers voor de Laserjet installeren, zodat ik kan kiezen tussen beide printers.

Wie heeft een tip?

Groet,

Je zult 2 x een printer moeten installeren, de lokale eerst (makkelijkst) en daarna, printer toevoegen, netwerkprinter, zoeken naar de juiste printer in het netwerk en deze installeren.

Welke printer je default maakt is natuurlijk ook van belang, meestal is het de laatst geïnstalleerde, dit valt natuurlijk aan te passen.

Tiborv, bedankt voor je reactie, maar dat helpt niet.

Wanneer ik alle printers qua drivers verwijder, en vervolgens de lokale printer lokaal installeer, print ie nog op de netwerkprinter af. :)

Je mowt toch iets verkeerd hebben ingesteld. De printers zitten namelijk nooit op dezelfde poort.

Zodra je op printer toevoegen klikt kun je kiezen of je een lokale of een netwerkprinter wilt installeren

Geplaatst door m@rio
Zodra je op printer toevoegen klikt kun je kiezen of je een lokale of een netwerkprinter wilt installeren

Dat weet ik, dan kies ik natuurlijk lokaal.
Zelfs als ik alle printers verwijder, de computer standalone maak, daarna de printer lokaal installeer, dan de pc weer in het netwerk zet, print hij op de andere printer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan