• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

printen aan de hand van voorwaarde

• Onderwerp starter Onderwerp starter vrouw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon naar Namen beheren (XL2007) gegaan en daar een gedefiniëerde naam gemaakt met de naam output.naam en het correcte bereik.

Oke, ik deed het op deze manier....

Je kunt cellen en ranges een naam geven door in het vak linksboven (waar normaal dus "A1", "D5" etc staat) een naam te tikken.

:evil:damm ik dacht dat ik het begreep.

Ik heb office 2003.
Om output.name in E8 te krijgen dacht ik te doen dmv:

Insert=>name=>define en dan output.name aanklikken.
maar niet de juiste methode dus.

:oZou je het nog iets preciezer uit kunnen leggen.:o

output.name aanklikken en dan onderaan in de balk het juiste adres intikken.(is al wel eventjes geleden XL2003 en heb er momenteel geen ter beschikking)

:thumb: TOP, dat is gelukt.

Nu we toch bezig zijn is het ook mogelijk om ipv ja/nee in kolom F dat er iets komt van een check box:o
Dus dat een vinkje achter een naam zetten voldoende is om het formulier te printen?
Of is dat niet te doen?:eek:

Ja, inderdaad wel zo met het aanvinken.
Alleen als er een nieuwe naam in de list erbij komt heb je er niet gelijk de checkbox bij:(

Laatst bewerkt:
Nee, inderdaad. Die moet er aan toegevoegd worden.
View - Control - Check Box.
Right click Check Box - Properties en bij de "Linked Cell" de cell aangeven onder de Check Box.

Hopelijk werkt dat voor U.

John

yep, zoiets had ik ook al. via besturingselemen opmaken en dan kan je aangeven waar de gelinkte cel moet staan.
Thanks.

Er bestaat zeker geen code om de chechboxen te "ontvinken"?
Opnemen met de recorder gaat in ieder geval niet.

Zoiets?

Code:
Sub Ontvinken()
Range("K4", Range("K" & Rows.Count).End(xlUp)).Value = "False"
End Sub

Ha dat is een mooie, zat ik weer ff de gehele verkeerde kant op te zoeken. (boj het vinkje zelf)

Nu wil ik natuurlijk een heleboel checkboxen onder elkaar hebben met die verwijzing naar K4, K5 etc.
Moet ik die nu allemaal met de hand en één voor één aanmaken?
Ik heb geprobeerd met slepen naar beneden maar dat werkt nie:confused:

Ik had je al bedankt he? anders bij deze nogmaals.:love:

Hiermee plaats je in kolom C 100 checkboxen onder elkaar met de LinkedCell onder de checkbox.
Code:
Sub toevoegen()
Application.ScreenUpdating = False
Dim h As Range
For Each c In Range("A1:A100")
Set h = c.Offset(0, 2)
With ActiveSheet.CheckBoxes.Add(h.Left + 2, h.Top - 3, 11, 11)
    .Characters.Text = ""
    .LinkedCell = c.Offset(0, 1).Address
    .Placement = xlFreeFloating
    .Value = xlOff
End With
'ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Next c
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

@ warme bakkertje.
Bedankt voor die code werkt mooi.

Ik heb alleen problemen met het "ontvinken" zeg maar als ik 75 vonkjes heb geplaatst.
Ik gebruik de code zoals verder naar boven omschreven alleen dan aangepast omdat mijn linked cels in kolom M staan.
Echter de code geeft foutmelding.

deze code heb ik er nu in staan.
Code:
Sub Ontvinken()
Range("M", Range("M" & Rows.Count).End(xlUp)).Value = "False"
End Sub

Bij de 1ste M moet je nog wel de begincel aanduiden bv
Code:
Range("M[COLOR="#FF0000"]1[/COLOR]", Range("M" & Rows.Count).End(xlUp)).Value = "False"

Ik weet niet of het toegestaan is om het topic nog een schopje te geven maar ik loop tegen een probleempje aan.
Als ik uit het betreffende bestand een regel verwijder dan kan ik in de onderstaande regel het vinkje niet meer aanpassen.

is er een speciale manier om de regel te verwijderen of moet er in de macro (van warm bakkertje) wat worden aangepast?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan