Printen en userprofiles Win2003 <=> NT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benthouse

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2003
Berichten
71
Ik heb een Windows Server 2003 in de fabriek.
Op deze Server is een printer aangesloten die door alle PC's (NT4 Clients) op administrator niveau te benaderen en te gebruiken is, dus ook in te stellen als standaard printer.

(Voor netwerkstructuur zie bijlage)


Echter het volgende:

I.v.m. een achterliggende database structuur is het niet mogelijk de bestaande cliënts (Windows NT4.0) te upgraden.
Op gebruikerniveau (operator) is er een lokale printer als standaard printer gedefinieerd. De operator heeft echter niet de rechten (en dus bijv. ook geen verkenner, configuratiescherm etc.) om de standaard printer aan te passen naar de netwerkprinter.

Nu heb ik gehoord dat je met een profile-editor e.e.a. aan kan passen, Of mogelijk in het register....

Wat ik nl. wil is dat het gebruikersprofiel van de operator zo aangepast kan worden dat de printer aangesloten op de Server 2003 als standaard printer gaat werken.

Iemand een idee hoe dit makkelijk op te lossen is??

(misschien een beetje warrig verhaal maar stel vragen en ik probeer e.e.a. te verduidelijken als het niet helemaal duidelijk is.

Bij voorbaat dank,

Benthouse
 

Bijlagen

  • netwerk.JPG
    netwerk.JPG
    20,6 KB · Weergaven: 49
Zo een paar vragen:
1. Zijn de NT machines in het domein opgenomen? Of zijn ze eigenlijk stand-alone?
2. In domein login-scripts kun je printers toevoegen en de default printer veranderen/instellen.
Kijk hier
voor objNetwork.AddWindowsPrinterConnection [(netwerk-)printer toevoegen] en
objNetwork.SetDefaultPrinter [printer als standaardprinter instellen]

Voor algemene loginscript trucs (.CMD of .BAT bestanden), kijk hier

Succes,

Tijs.
 
Tijs,

ik ga even wat extra info vragen.
Volgens mij zijn het inderdaad stand-alone machines gekoppeld in het domein via een script. Bij uitval van de 2003 server moet de PC nl. door blijven kunnen werken i.v.m. procesbewaking.
Ik ga even kijken of ik met jouw aangeboden links e.e.a. kan bereiken.
Bedankt alvast!

Benthouse
 
wordt dit uberhaupt wel gesupport die nt4 machines met w2k3 server?
 
wordt dit uberhaupt wel gesupport die nt4 machines met w2k3 server?

Ik neem aan van wel, want NT4 machines kunnen ook in een W2003 mixed mode worden ondergebracht. Wél moet minstens SP6 zijn geïnstalleerd op de NT machines (dit even uit mijn hoofd).

Tijs.
 
je kan die printer op die lokale werkstation toch delen, dan kan iedereen er op t netwerk er gewoon bij.

nadeel alleen is: dat t werkstation altijd aan moet staan voor t effect.

ps heb je al een pcl5e driver geprobeerd?
 
Doorwerken als de server niet beschikbaar is kan gewoon. Alleen printen niet omdat de printer dan niet beschikbaar is (en natuurlijk zijn de gedeelde mappen van de server niet beschikbaar).

Moet er ook geprint worden op momenten dat de server eruit ligt, dan zul je inderdaad (zoals MeanMachine ook al aangaf) op de pc('s) zélf lokale printers moeten installeren. Op zich is dat niet zo'n probleem, je hebt er dan alleen geen controle over vanuit de server wie erop print en wanneer etc.

Komt erop neer dat je op elk werkstation een nieuwe lokale poort maakt (van het type TCP/IP) met het ip-adres van de netwerkprinter, en daar dan een printerverbinding mee maakt. Zoals gezegd is er dan dus geen koppeling met de server voor het printen: Er wordt rechtstreeks naar de printer geprint.

Succes,

Tijs.
 
Het printen via het netwerk is in admin mode wel geregeld, dit werkt ook gewoon

Punt is dat in de operator mode (gewone gebruiker) het profiel zo aangepast is dat de gedeelde netwerkprinter die in de admin mode actief is niet ingesteld kan worden als standaard, omdat het gebruikersprofiel dit niet toelaat.
Dit wil ik dus op een eenvoudige wijze omzeilen.

Lokale printers hebben jarenlang aan de betreffende PC's gehangen, echter doro vervuiling etc. zijn deze defect. Daarnaast is de informatie die uitgeprint wordt alleen van belang voor het management. Het is eenvoudiger om alles op 1 locatie uit een printer te halen.

Vandaar mijn vraag.

Gr. Benthouse
 
Maak het nog eens duidelijk:
1. Wat bedoel je met "operator modus"?
2. Als ik je goed begrijp hangen de computers niet in het domein. Zou dan ook betekenen dat er géén login-scripts uitgevoerd worden. Dan zou het dus betekenen dat er een script bij het aanmelden moet plaatsvinden op de NT machine(s) zelf, dus dat er NIETS geregeld kan daaromtrent vanuit het domein
Het enige wat het domein dan doet namelijk is toegang geven tot mappen en printers, maar niets beheer-achtigs.

Verder zou het van goed systeembeheer-gedrag getuigen als je de pc's schoont van printer(-resten) die van toepassing zijn op printers die in de organisatie niet meer beschikbaar zijn.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan