printen lukt niet op juiste maat die ik wil hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

je kent het wel. je wilt bv een dvd hoes printen en hebt een afbeelding gevonden van 598 pixels bij 400 pixels groot. je klikt op printen en hij print hem compleet verkeerd uit. veel te groot.

vooraf kan je ook bv keuzes opgeven van afbeelding groote: op volledige pagina of 20cm bij 25 cm of 10cm bij 15 cm allemaal standaard dingen dus. maar niet de maat die ik steeds wil.

ook bv cd hoesjes maken die ik in bv kladblok hebt getypt lukt niet.

hoe print ik de juiste maat voor de standaard doosjes van dvd en cd?????

ik heb een canon mp270 printer.
windows 7 ultimate 64bit nl

Houd het simpel : open Word (of om het even welke tekstverwerker je ook hebt) en leg het papier op de zijkant (landscape - liggend)
Voeg een afbeelding in (je DVD cover dus) en verander de grootte van de afbeelding naar (b) 27.4 x (h) 18.5 centimeter.
Print 'm uit, knip de randen eraf en voila, je DVD hoes is passend.

Laatst bewerkt:
verander de grootte van de afbeelding naar (b) 27.4 x (h) 18.5 centimeter.

ik heb windows 7 en heb standaard wordpad nederlandse versie.

ik heb via pagina instelling hem op afdrukstand liggend gezet en kan daar evt ook de marges in mm aanpassen. hier ben ik van af gebleven.

nu laad ik een afbeelding in wordpad en zie boven de afbeelding allemaal cijfers opvolgend van 1,2,3,4 etc...

je kan de afbeelding dan op elke gewenste cijfer zetten. ik ga vanuit dat dit centimeters zijn. maar de hoogte staan geen cijfers bij dat word weer gokken.

hoe krijg je hem dan goed????

Download bijv. Open Office, da´s gratis en dan kun je iig iets flexibeler documenten maken.

Download bijv. Open Office, da´s gratis en dan kun je iig iets flexibeler documenten maken.

hee gedaan, maar het bestand is zo groot dat ik nog steeds bezig ben dit uit te vissen hoe het werkt.
pfff... wat moeilijk zeg als je niet weet hoe en het voor de 1e keer gebruikt.

ik hoop dat ik er uit kan komen.

maar ziet er beter uit dan bv wordpad ofzo.

Open Office is ook niet alleen een tekstverwerker zoals Word for Windows, het bevat o.a. ook een rekenprogramma (zoals Excel is binnen Office van Microsoft).

Open Office is ook niet alleen een tekstverwerker zoals Word for Windows, het bevat o.a. ook een rekenprogramma (zoals Excel is binnen Office van Microsoft).

ja ok begrijp je antwoord wel, maar ik bedoel ermee te zeggen...

ik wil een afbeelding voor bv cd doosjes printen en dvd hoesjes.
vaak zijn die afbeeldingen te groot of juist te klein dan ik wil dat de printer hem print.

misschien kun je een voorbeeld geven hoe je een afbeelding kan printen voor een cd doosje ?

edit: met het programma kan ik alle kanten op, vraag me af welke richting:(

ik wil eigenlijk op juiste formaat printen.

Laatst bewerkt:
30-januari, bericht van 13.56 uur. Dat zijn de afmetingen van een DVD doosje. Pak een lineaal, meet een CD cover op en ................... idd.

open Word (of om het even welke tekstverwerker je ook hebt) en leg het papier op de zijkant (landscape - liggend)
Voeg een afbeelding in (je DVD cover dus) en verander de grootte van de afbeelding naar (b) 27.4 x (h) 18.5 centimeter.

hmmm voila roept iemand die weet hoe open office werkt:(

zie geen word staan in open office. ik lees "(of om het even welke tekstverwerker je ook hebt)" ok ik heb open office gedownload. nu heb ik de keuze uit:

open office.org base
open office.org calc
open office.org draw
open office.org impress
open office.org math
open office.org writer
open office.org

ik denk ik open dan open office.org maar krijg gelijk een witte menu met div keuze's.

tekstdocument, werkblad, presentatie, tekening, gegevensbron, formule

maar niet echt iets wat in de buurt komt van word:rolleyes:

misschien open office.org base eens proberen dacht ik.

maar nee hoor..... heb weer 1000e mogelijk heden om te kunnen bewerken.
gelukkig wel nederlands maar extreem super moelijk. want het programma is zo groot dat ik helemaal erin verdwaal.

ik had bv gedacht een afbeelding laden in bv paint.
daarna op afdrukken klikken en het moest werken. (niet dus)

in jou ogen lijkt je verhaal van 30 januari 13:56 simpel, maar voor mij niet.
ik heb iets anders dan word nu. maar begrijp totaal niet welke programma van open office ik moet starten en dan hoe ik papier ga draaien als 1e...

je uitleg snap ik, maar de werking ervan niet.

hmmm voila roept iemand die weet hoe open office werkt:(

zie geen word staan in open office. ik lees "(of om het even welke tekstverwerker je ook hebt)" ok ik heb open office gedownload. nu heb ik de keuze uit:

open office.org base
open office.org calc
open office.org draw
open office.org impress
open office.org math
open office.org writer
open office.org

ik denk ik open dan open office.org maar krijg gelijk een witte menu met div keuze's.

tekstdocument, werkblad, presentatie, tekening, gegevensbron, formule

maar niet echt iets wat in de buurt komt van word:rolleyes:

misschien open office.org base eens proberen dacht ik.

maar nee hoor..... heb weer 1000e mogelijk heden om te kunnen bewerken.
gelukkig wel nederlands maar extreem super moelijk. want het programma is zo groot dat ik helemaal erin verdwaal.

ik had bv gedacht een afbeelding laden in bv paint.
daarna op afdrukken klikken en het moest werken. (niet dus)

in jou ogen lijkt je verhaal van 30 januari 13:56 simpel, maar voor mij niet.
ik heb iets anders dan word nu. maar begrijp totaal niet welke programma van open office ik moet starten en dan hoe ik papier ga draaien als 1e...

je uitleg snap ik, maar de werking ervan niet.

Wat is Word? Een tekstverwerker................ een klein beetje creativiteit had ik wel van je verwacht, maar goed, open writer eens.............

Laatst bewerkt:
met het programma kan ik alle kanten op, vraag me af welke richting:(

daaarom snap ik het niet.

komt nu op neer zoek het ff uit... ik geef je een programma en doe dan wat ik zeg.

wil ik wel. lees je berichten ook wel terug hoor. je hammerd er zo op. maar snap niets van die open office writer waar je nu weer over begint:o

wil niet lui zijn hoor, maar begrijp totaal niet waar ik dan de volgende stappen moet uitvoeren.

stap 1= het papier op de zijkant plaatsen. hoe? waar? geen idee...... ???????
stap 2= voeg je afbeelding in.
stap 3 = de afbeelding juiste formaat geven.

ik snap het dus niet. en sla stap 1 al over..... das onjuist!
in word lukt het me wel, en daar heb ik weer geen nummers vertikaal staan. dus weet nooit de hoogte van de afbeelding:confused: dus daar moet ik stap 3 laten vallen.

zo kom ik niet vooruit.

waarom is printen toch zo moeilijk voor mensen die niet alles begrijpen???

Laten we het dan maar simpel houden. Open met Writer de bijlage en je hebt een perfecte sjabloon voor je DVD doos.

Bijlagen

Laten we het dan maar simpel houden. Open met Writer de bijlage en je hebt een perfecte sjabloon voor je DVD doos.

ik heb het bestand opgeslagen, want windows kan het niet openen omdat hij geen .doc kan openen. openen met.... staat er niet bij bij de opgeslagen document, maar heb open office writer gestart en van daar uit:

invoegen>>bestand>>DVD doos.doc

hellaas zie geen plaatje, maar een zwarte vierkant met een leeg wit vlak erin. oftewel zie niets verschijnen. echt ik ben dommer dan je misschien denkt... dit is echt niet voor mij weg gelegd. ik ben iemand die niet met foto's bewerken kan omgaan. heb er totaal geen verstand ervan. dus daarom ben ik een dummie hierin.

van pc's heb ik verstand, maar dit soort textverwerkers al helemaal niet. begrijp niet eens waarom ze het een textverwerker noemen als het om een afbeelding gaat ipv text. maar goed.....

ontopic:

ik neem aan dat het bestand dat je me gaf de juiste instellingen zijn van een dvd hoes. aan de cijfers te zien staan snap ik niets van. 1, 2, 1 , 2, 3, 4, 5, enz.... klopt dit?

moet er nu weer bijkomen dat me printer al zoveel geprint heeft vandaag dat me kleuren en me zwart op zijn:( heb meteen ff nieuwe vooraad besteld.) dus kan even vanaf nu paar dagen duren voordat ik weer kan printen en testen.

ff samen gevat in t kort:
dat bestand dat je hier plaatst: DVD doos.doc
mijn windows zegt dat hij het niet kan openen, kan het hier door komen dat alles steeds mislukt of niet klopt wat jij ziet??? ik kan er wel voor zorgen dat het bestand word geopend door een programma die de extensie .doc ondersteunt. in open office writer zoals ik zeg zie ik niets.

Ik schreef dan ook dat je het met Writer moest openen. Windows kan (theoretisch) idd. geen Microsoft Office bestanden openen, Writer van Open Office wel.
Het klopt dat je geen afbeelding ziet. Ik heb alleen een mal (tekstvak) met de juiste afmetingen gemaakt. Als je daarin je eigen DVD cover plaatst en je print het uit, dan heb je een perfecte DVD cover. (Vanzelfsprekend de witrandjes er nog even afknippen)

Laatst bewerkt:
Ik schreef dan ook dat je het met Writer moest openen. Windows kan (theoretisch) idd. geen Microsoft Office bestanden openen, Writer van Open Office wel.
Het klopt dat je geen afbeelding ziet. Ik heb alleen een mal (tekstvak) met de juiste afmetingen gemaakt. Als je daarin je eigen DVD cover plaatst en je print het uit, dan heb je een perfecte DVD cover. (Vanzelfsprekend de witrandjes er nog even afknippen)

hoe????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

excuus voor me geschreeuw..... maar bedoel ermee te zeggen, ik weet niet hoe. je doet net of ik weet hoe het programma werkt. nou nee hoor. sorry je hulp bied me weinig dan een eigen initiatief te nemen. ik ken het programma niet. das 1 en punt 2 wil ik eigenlijk geen programma leren. ik wil juist printen.

maak dan eens een compleet voorbeeld van hoe je dan een afbeelding laadt. en dan vervolgens bewerkt. en dan print. hoe doe je dit?

edit: ik wil t leren, en bedoel niets vervelends met het gedrag van mijn typ werk hier hoor;)

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij 'invoegen'.
Wist je dat ieder programma een Helpfunctie kent? Als ik offline ben kun je met behulp van de Helpfunctie in dat programma wellicht veel eerder antwoord krijgen.

hoe print ik de juiste maat voor de standaard doosjes van dvd en cd?????

let op deze antwoorden is bij windows 7 ultimate 64 bit versie nederlands.

een dvd hoes printen:

1= zoek je bestand op en klik rechts erop. en kies voorbeeld.
2= draai de afbeelding 1x links om. hij slaat automatisch dat op.
3= installeer openoffice.org volledig en start openoffice.org writer hierna op.
4= klik op invoegen>>afbeelding>>uit bestand
5= zoek het bestand op dat je gedraaid hebt. en klik op openen.
6= klik rechts op afbeelding in open office.org writer.
7= klik in menu op afbeelding.
8= kies tabblad type.
9= verander de breedte naar 18,00 cm & verander de hoogte naar 27,50 cm en klik ok.
10= kies bestand>>afdrukken

en het resultaat: een dvd hoes!

een cd hoes printen:

1= installeer openoffice.org volledig en start openoffice.org writer hierna op.
2= klik op invoegen>>afbeelding>>uit bestand
3= zoek het bestand op en klik op openen.
4= klik rechts op afbeelding in open office.org writer.
5= klik in menu op afbeelding.
6= kies tabblad type.
7= verander de breedte naar 12,00 cm & verander de hoogte naar 12,00 cm en klik ok.
8= kies bestand>>afdrukken

en het resultaat: een cd hoes!

mededank aan hulp van gast0225 :thumb:

Goed dat het gelukt is.

ja maar mijn voorgaande bericht bedoelde ik met uitleg hoe je het doet.

heb zelf wat dingen uitgevonden. verstand van pc's en zo heb ik wel, maar software is toch net iets anders. en ja ben nu eenmaal geen fotoshopper ofzo.... ieder zijn ding.

wellicht mijn methode niet de beste manier, het werkt immers wel zoals ik t omschrijf.

had eigenlijk verwacht dat het simpeler kon zonder een programma. maar met al. het werkt:d

ook dank aan jou hulp/inzet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan