Printen met Epson stylus DX4800 in windows vista werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bart2jes

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2006
Hallo allemaal,
Sinds ik windows vista ultimate heb geïnstalleerd kan ik alleen nog maar scannen met mijn Epson Stylus DX4800. Dit komt omdat windows geen stuurprogramma kan vinden voor het apparaat "zelf". Dit houd in dat als ik mijn printer/scanner aansluit, ik een schermpje krijg wat mij vertelt dat windows nieuwe hardware heeft gevonden. Windows gaat proberen een stuurprogramma te installeren. Na een tijdje word mij gevraagd om de cd in de cd-speler te doen. Hier is mijn tweede probleem: zodra ik de Epson cd in mijn cd speler stopt, komt hij er gelijk weer uit. Toen ik nog Windows XP had pakte hij deze CD wel gewoon.:confused: :confused: Is er iemand die de driver in een zip-bestand wil doen en dat opstuurt ofzo???? Of doe ik iets verkeerd, en zoja wat?????:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Bedankt voor de tip, maar helaas lost dit het probleem nog niet op. SRRY:confused: Er staan op de site van Epson alleen drivers voor het scannen, niet voor het printen.

Bedankt Profpc, ik ga het proberen, kan nu nog niet zeggen of het de goede was, maar zo ziet het er wel uit. Zodra ik het geprobeerd heb laat ik weten of het gelukt is.
En allemaal: HARSTIKKE BEDANKT:thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb: :thumb:
HET IS GELUKT, DANK JULLIEWEL!!!

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem met de Epson Stylus DXX8450, maar dan voor XP, kan wel scannen, maar printen lukt voor geen mogelijkheid!
Zelf heb ik al naar drivers gezocht, maar er wordt aangegeven dan ik al de nieuwste heb, aargh!

all hulp = welkom!

Ik heb hetzelfde probleem met de Epson Stylus DXX8450, maar dan voor XP, kan wel scannen, maar printen lukt voor geen mogelijkheid!
Zelf heb ik al naar drivers gezocht, maar er wordt aangegeven dan ik al de nieuwste heb, aargh!

all hulp = welkom!

Probeer eens via de site van Epson gewoon de drivers te downloaden, dan de huidige stuurprogramma's (alles van je Epson) via apparaatbeheer te verwijderen, opnieuw opstarten en dan de gedownloade bestanden te installeren.... Ik weet niet precies meer hoe ik het gedaan heb... Je kan ook gelijk het gedownloade proberen te installeren zonder de oude drivers te verwijderen...:p

dat heb ik al gedaan..
Het vreemde is dat ik al zo'n 6 x mijn pc opnieuw heb opgestart en dat er één keer bij het opstarten wel ineens een print uit kwam rollen, maar daarna weer geprobeerd te printen maar lukte weer niet. Hij geeft aan geen verbinding te hebben. Maar kan dus wel scannen...

Kun je misschien iets duidelijker zijn wat je precies geprobeerd hebt?? Ik snap nu even niet wat je bedoelt:confused:

Ik heb al 2 x de software opnieuw geinstalleerd van de CD en naar drivers updates gevraagd via internet, deze zijn up to date. Verder heb ik al het hele helpmenu van de printer doorlopen en niets hielp. De printer staat gewoon bij mijn printers en aangevinkt als standaard printer. Hij geeft als ik wil printen geen foutmelding, hij doet gewoon helemaal niets. Het gaat gewoon vai de USB en die is goed aangesloten :)

Deze printersoftware heb ik ook op mijn laptop met Vista gezet en die werkt prima. Maar op de PC met XP dus niet...!

Misschien dat je computer door een fout de updates niet herkent?? Je zou kunnen proberen om de hele CD links te laten liggen en het gewoon nog een keer direct te proberen via de site van Epson (dus hier je drivers downloaden)... Het is trouwens wel zo dat je eerst de oude drivers moet verwijderen, dan de gedownloade drivers installeren en dan pas opnieuw opstarten met de printer aan zodat Windows hem opnieuw gaat installeren.... Verder kan ik niks bedenken dan dat je het eens over een andere USB-poort probeert (Windows XP herkent elke USB poort apart...:p)
Succes!:thumb:

Ik ben een stapje verder, het ligt volgens mij aan mijn Print Spooler service. Hij geeft steeds aan dat deze niet actief is, maar als ik deze op starten zet en dus actief is, geeft ie dezelfde melding. Is er een manier om dat de reparenen? De print spooler?

Dat wat die drivers betreft heb ik bekeken, maar kan op de site van epson geen enkele drivers vinden wat bij mij van toepassing is denk ik.

Over de printer spooler service weet ik zelf niks, maar misschien dat deze discussie je verder helpt:D

helaas, deze discussie brengt me niet verder, zoals daar beschreven heb ik dus al gedaan. Dank voor je reply, is er iemand anders die er meer over weet? Printer spooler?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan