• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen met instellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JieCie

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2011
Waar ik mee zit , als je de sheet loting opent zie je een button printen, die een userform opent waarin printerinstellingen gedaan moeten worden.

Print Loting
Aantal ronde’s (3,4 of 5)
bij 3 rondes sheet “loting” range B1 t/m S65 (pagina 1 t/m 3)
bij 4 rondes sheet “loting” range B1 t/m S86 (pagina 1 t/m 4)
bij 5 rondes sheet “loting” range B1 t/m S107 (pagina 1 t/m 5)
Aantal exemplaren normaal 2, maar het is makkelijker als je het kan opgeven
De print loting button als de instellingen zijn gedaan met eventueel een voorbeeld op scherm

Print Kaarten
Het aantal deelnemers moet overgenomen worden van sheet “Invul” – M2
Daar er op de sheet “kaart” 4 kaarten op een pagina staan moet het uit te printen pagina’s
bepaalt worden door de som = aantal deelnummers gedeeld door 4 en afgerond naar boven.

Wie HELP(t) MIJ op weg.
JieCie

Bijlagen

JieCie,

Heb je bestand een beetje aangepast, want het gewenste was wat overbodig.
Probeer het eens zou ik zeggen.

Bijlagen

Printen met instelling

Spaarie,

Het printen van de loting gaat goed.

Het printen van de kaarten moet je nog het aantal spelers op geven.(werkt wel goed)

Maar de vraag was of het aantal spelers overgenomen kon worden uit Sheet "Invul" M2, is dat nog mogelijk.

Voor de rest top.

Ga het uit proberen in mijn orgineel bestand.

Vriendelijk dank vast

JieCie

Pas het volgende aan:
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
    Sheets("kaart").PrintOut , , [COLOR="#FF0000"]Sheets("invul").Range("M2").Value / 4[/COLOR]
End Sub

Printen met instellingen

Spaarie

Wat snel.
Dit werkt ook goed.
Moet ik de textbox weg halen??? of is het nog mogelijk dat het aantal spelers er ook visueel staan.

Wat betreft de loting, de loting wordt in het orgineel programma over 5 rondes gedaan (dus ook 5 pagina's
vandaar het zo ook in het voorbeeld stond)
Dus in jou voorbeeld werkte het uitstekend, maar in het orgineel zal het niet gaan werken.

groet JieCie

Als de textbox3 leeg blijft zal hij de aantallen van het blad invul pakken. Vul je de textbox zal hij deze aantallen pakken
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
    If TextBox3 <> "" Then
        Sheets("kaart").PrintOut , , TextBox3.Value
    Else: Sheets("kaart").PrintOut , , Sheets("invul").Range("M2").Value / 4
    End If
End Sub
En mag ik vragen waarom niet? Als je aangeeft dat je 5 rondes hebt dan print ie hem toch 5x uit met 'Ronde - 1', 'Ronde - 2', enz, enz.
Ik zie het probleem niet...

Laatst bewerkt:
Printen met instellingen

Spaarie,

Ik had waarschijnlijk neer moeten zetten
"Dus in jou voorbeeld werkte het uitstekend, maar in het orgineel zal het DENK IK niet gaan werken."
Ik steek mijn hand in eigen boezem.

In het programma wordt de lotingen gedaan over 5 rondes, elke ronde met verschillende wedstrijden op een eigen pagina, (afhankelijk van de tijd, avonds 3 rondes, overdag 4 of 5 rondes, vandaar de keuze mogelijkheid)
Ik dacht in mijn onwetendheid dat er nu alleen in het zeg maar teksthoofd alleen de ronde's worden opgehoogd.
Waarschijnlijk het inzicht van een leek (maar nooit te oud om te leren)

Maar ik ga het in mijn bestand proberen.

Maar jij heb gemaakt wat ik vroeg, en dat werkt en daarvoor dank.

JieCie

Mocht het niet lukken, weet je het forum te vinden ;)
Gaarne ook nog even de vraag op opgelost zetten. B.v.d!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan