Printen met laptop via Bluetooth?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deudekom

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2008
Beste forummers!

Ik heb een HP Photosmart 7660 printer en een HP DV7 notebook met bluetooth erop.

Hoe kan ik nou het makkelijkste/goedkoopste draadloos vanaf de huiskamer een printopdracht geven voor de printer die boven staat?

Thanx :thumb:

De genoemde printer heeft alleen USB (en een cardreader....) voor het ontvangen van de af te drukken data volgens de website van HP.

Ik ga er effe vanuit dat je je laptop aan je thuisnetwerk hebt gekoppeld; en niet via bluetooth, maar via WLAN.
De pc waar die printer nu aanhangt, daar op instellen dat je de printer deelt. En dan op de laptop de gedeelde printer van die andere pc installeren. Dit staat er dan heel eenvoudig, maar is een beste uitzoekklus ivm firewalls, netwerk delen, etc. (Niet makkelijk, maar wel goedkoop omdat je alles al in huis hebt.) Als je wilt afdrukken, dan moet de pc wel aanstaan.

En als je niet altijd je pc wilt aan hebben staan, een printservertje erbij kopen. Die koppel je aan je router/modem/switch en de USB naar de printer. (ook niet heel makkelijk, en ietsje duurder omdat je de printserver nog nodig hebt. Maar die gebruikt dan wel minder stroom dan een pc.)

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb de printer niet op een pc aangesloten.
De printer staat dus gewoon alleen boven.

Ik begrijp dat het dan dus eigenlijk niet gaat?

@Robbie,

Hoe 'communiceert' jou laptop dan met Internet?
Als dit via een router gaat en die staat op dezelfde plek als de printer, kan je mogelijk de printer aansluiten op de router ..... en zo 'draadloos' printen.

@Robbie,

Als dit via een router gaat en die staat op dezelfde plek als de printer, kan je mogelijk de printer aansluiten op de router ..... en zo 'draadloos' printen.

Ja klopt, maar dan heeft de router wel een ingebouwde printserver met USB-aansluiting. Of je hebt een printer met ethernet-aansluiting die je zo in de router kan prikken.

Laatst bewerkt:
@Robbie,

Sorry ik had niet jou 'naam', maar Deudekom moeten vermelden, want voor hem was de reactie bedoeld.
We wachten zijn antwoord maar af lijkt me.

Zoals de printer standaard is geleverd heeft ie alleen USB-aansluiting. Dus of een printerserver erbij kopen, of de HP upgrade-kit om de printer draadloos te maken:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...=nl&cc=nl&product=305364&lang=nl&printable=no

Of de printer toch maar naar beneden halen, en via een USB-kabeltje op de laptop aansluiten als er afgedrukt moet gaan worden. :)

:thumb:

zo'n upgradekit kost een euro of 50.... :(
dan sluit ik toch maar gewoon even mijn laptop aan op de printer met een USB kabeltje

bedankt voor het meedenken!

@Robbie,

Via een router... en die staat in de gangkast... aan het modem gekoppeld.
Die router kan ik niet naar boven krijgen lijkt mij, aangezien de internet aansluiting in de gangkast zit

Hoi,

.... hetgeen inderdaad betekent (zoals Robbie ook gedeeltelijk aangeeft) dat je 'kosten' moet maken, voor een draadloos printerservertje.
Want staan printer en router bij elkaar, dan heb je alleen een bekabelde nodig en die is voordeliger te krijgen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

.... hetgeen inderdaad betekent (zoals Robbie ook gedeeltelijk aangeeft) dat je 'kosten' moet maken, voor een draadloos printerservertje.
Want staan printer en router bij elkaar, dan heb je alleen een bekabelde nodig en die is voordeliger te krijgen.

Okay!
Helemaal duidelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan