wilcovanee
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 mei 2011
Momenteel maak ik gebruik van de volgende macro:
Wanneer ik deze macro opstart krijg ik een box waar ik een waarde invoer. Deze waarde geeft aan hoeveel afdrukken er gemaakt moeten worden.
Verder zorgt "Copies:=3" er voor dat er setjes van 3 gelijke afdrukken gemaakt worden. Na ieder setje van 3 wordt de waarde met 1 verhoogd, zodat de nummering van ieder setje 1 cijfer hoger is.
Dit werkt allemaal prima, maar ik wil dit eigenlijk uit lade 2 (niet standaard lade) laten komen.
Ik krijg wel voor elkaar dat de printer wordt gekozen met de juiste lade en het aantal afdrukken. Ook wordt het aantal setjes afdrukken gedaan, alleen wordt het cijfer niet iedere keer verhoogd. Is de waarde van cel h6 bijvoorbeeld 50 dan zal deze per setje 50 blijven en niet ieder setje een cijfer hoger
Wat ik tot nu toe heb is het volgende:
Wie kan mij helpen hiermee?
Code:
[I]Sub printen()
Dim invoer As Integer
Dim i As Integer
invoer = InputBox("aantal afdrukken")
For i = 1 To invoer
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=3, Collate:=True
Range("h6") = Range("h6") + 1
Next i
End Sub[/I]
Wanneer ik deze macro opstart krijg ik een box waar ik een waarde invoer. Deze waarde geeft aan hoeveel afdrukken er gemaakt moeten worden.
Verder zorgt "Copies:=3" er voor dat er setjes van 3 gelijke afdrukken gemaakt worden. Na ieder setje van 3 wordt de waarde met 1 verhoogd, zodat de nummering van ieder setje 1 cijfer hoger is.
Dit werkt allemaal prima, maar ik wil dit eigenlijk uit lade 2 (niet standaard lade) laten komen.
Ik krijg wel voor elkaar dat de printer wordt gekozen met de juiste lade en het aantal afdrukken. Ook wordt het aantal setjes afdrukken gedaan, alleen wordt het cijfer niet iedere keer verhoogd. Is de waarde van cel h6 bijvoorbeeld 50 dan zal deze per setje 50 blijven en niet ieder setje een cijfer hoger
Wat ik tot nu toe heb is het volgende:
Code:
[I]Sub print_lade2()
' print_lade2 Macro
Dim invoer As Integer
Dim i As Integer
invoer = InputBox("aantal afdrukken")
For i = 1 To invoer
Application.ActivePrinter = "\\SERVER\PRINTER op NE06:"
SendKeys "^p %E ^{tab}{tab 6}{DOWN 2} {tab 5}{3}{del} ~~~"
Range("h6") = Range("h6") + 1
Next i