Printen naar meerdere printers tegelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkvv

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2016
Weet iemand of er software bestaat om met één afdrukopdracht naar meerdere printers tegelijk te printen.
Ik heb het al met printer spooling en dan meerdere poorten aan te vinken geprobeert, maar dat werkt niet, blijft naar één printer printen.
thnx

Wat werkt er niet bij pooling?
Hoe heb je het gedaan?
Welke Windows versie gebruik je?

Windows 7
ik heb meerdere poorten van printers (IP adressen) aangevinkt
en printer spooling enabled

Laatst bewerkt:
En het zijn allemaal dezelfde printers die dezelfde driver gebruiken?
Want dat is wel een voorwaarde van printer pooling

het zijn verschillende printers, maar ik gebruik voor beide een Universal HP driver (HP Universal Printing PCL 6)

Voor de originele vraag zal printer pooling niets toevoegen. Dit verdeeld enkel de werklast over meerdere printers, maar zorgt er niet voor dat dezelfde opdracht gelijktijdig naar meerdere printers gaat.

Ik heb zo niet direct een oplossing, maar misschien als je ons iets meer verteld over de achtergrond van je vraag kunnen we meedenken in de oplossing.

MRmusic en RogerS bedankt voor het meedenken.
Wat ik wil printen is een aanwezigheidsrapport.
Dit rapport moet worden geprint in geval van bijvoorbeeld een calamiteit.
Zo kunnen we bij een ontruiming snel zien wie er allemaal aanwezig zijn.
Het is dan handig als met één druk op de knop, naar meerdere printers wordt geprint i.p.v. 10 printopdrachten.

Ok. Dan zou je er ook aan kunnen denken om het document online ergens op te slaan. Kun je van buitenaf met een telefoon er altijd bij. Bij een calamiteit zou ik niet willen wachten op een opwarmende printer.

het kan met "LeadTools ePrint Professional," "INTELLIscribe" and "Print Distributor."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan