• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen naar PDF en opslaan in vaste directory

Status
Niet open voor verdere reacties.

kattekop66

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Ik heb al vele variaties voorbij zien komen, maar net niet wat ik zoek.
Macro's opnemen gaat me redelijk goed af, maar als het op het echte programmeren aankomt, dan ben ik redelijk blanco.

Ik heb een excel bestand met verschillende tabbladen. Nu wil ik een macro creeren waarmee ik een tabblad kan printen naar PDF middels de CutePDF Writer (die heeft iedereen) naar een vaste directory en als bestandsnaam de tekst in cel C7.

Heeft iemand voor mij een oplossing?

Alvast heel erg bedankt.

Heb ik gelezen maar daar komt niet naar voren het printen naar pdf in een vaste directory als ik het goed lees.

Wat ik nu heb is het volgende:
'
Application.ActivePrinter = "CutePDF Writer on CPW2:"
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, ActivePrinter:= _
"CutePDF Writer on CPW2:", Collate:=True

Maar daar staat niks van een directory, terwijl ik die wel heb ingegeven, en ook niet de verwijzing naar cel C7 voor de titel.
Hoe zet ik dat er tussen?

waarschijnlijk heb je niet goed gelezen, want dit haal ik uit dat bericht.

Code:
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=("T:\Mag-Data\Mit pc\davy\uren zaterdag ploeg\reeds doorgestuurd" & "\uren zaterdag ploeg " & Format(DateValue([blad1!D1]), "dd-mm-yyyy") & ".pdf")

Ik heb het gelezen, maar als ik dit gebruik, dan wordt mijn excel file als pdf opgeslagen en dat is niet mijn bedoeling.
Wat ik nu heb is het volgende;

ActiveSheet.SaveAs Filename:=("R:\_Projects_Current\Transformatoren\PDF\" & [C7] & ".pdf")

Wat er nu gebeurt is dat alsnog niet de goede directory wordt getoond en mijn excel sheet als pdf wordt opgeslagen.

Snap er alsnog niet veel van, hoe krijg ik in hemelsnaam een worksheet in pdf geprint in een vaste directory?

wat bedoel je met pdf printen; dan is het toch juist de bedoeling dat een pdf bestand wordt gemaakt.

of begrijp ik je verkeerd?

Ja ik wil een pdf bestand, maar niet een excel file opslaanals pdf, dat krijg ik niet gelezen in adobe.
Ik wil echt een print maken naar een pdf-printer (CutePDF Writer) zonder de excelsheet aan te tasten.

Waarom krijg je dat niet gelezen?
Hier gaat het probleemloos.

Ik weet niet wat je precies met 'dat' bedoelt, maar bij werkt het bij lange na nog niet probleemloos.

Het eerste doel om met een macro te printen naar pdf dat gaat vlekkeloos.
Maar het tweede doel om dit te doen in een voorafvastgelegde directory met als filenaam [C7] (tekst in veld C7) dat gaat nog niet helemaal goed.

Wat ik nu ondertussen heb:

Application.Dialogs(xlDialogSaveAs).Show "R:\_Projects_Current\Transformatoren\PDF\"

Maar nu krijg ik het in twee stappen: eerst krijg ik een dialoogbox voor de PDF-file met de verkeerde directory en dan een dialoogbox voor de xls-file met de juiste directory. En dan moet ik nog de tekst in veld C7 als voorstelfilenaam krijgen. Oftwel: ik ben er nog lang niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan