printen op een envelop

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmaart

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Beste Forum,

als ik vanuit word een adres op een envelop wil printen lukt mij dat niet.
de envelop gaat wel door de printer maar er wordt niets op de envelop geprint, terwijl (volgens mij) de instellingen wel goed staan.
doe ik er een A4 in de printer dan print hij wel de adres op de positie van en envelop.
wat doe ik niet goed.

bij voorbaat dank
met vriendelijk groet,
Wilmaart

Surf eerst naar http://nl.wikipedia.org/wiki/Envelop_(briefomslag) om de maat v/ envelop te bepalen en in te voeren in Word.

Wanneer je het type envelop hebt bepaald, klik je op Extra in het menu bovenin en vervolgens op Brieven en verzendlijsten / Enveloppen en Etiketten. Klik op het tabblad Enveloppen / Opties en kies het juiste type. Klik op OK. Mogelijk is om te klikken op het tabblad Afdrukken, om de afdrukrichting van de tekst te bepalen (bijvoorbeeld als je wilt dat de tekst in een andere richting wordt geprint dan standaard het geval is).

1244206_610_1215690288549-enveloppen02.png

Er zijn twee mogelijkheden om enveloppen te printen. Je kunt een bepaalde hoeveelheid enveloppen printen met allemaal dezelfde adresgegevens of je kunt ervoor kiezen om op iedere envelop een ander adres te printen. Als je gaat voor de eerste optie, dan kunt je het adres invullen bij het veld Geadresseerde. Vervolgens kunt je uw eigen gegevens invullen bij Afzender, waarna je op Afdrukken kunt klikken. Je krijgt dan de vraag of de afzender als standaardafzender moet worden opgeslagen, hetgeen in de meeste gevallen wel handig is. Na aan te geven hoeveel enveloppen je wilt printen, kunt je beginnen met afdrukken.

Wil je op iedere envelop een ander adres, laat dan het veld bij Geadresseerde leeg. Vul het veld bij Afzender wel in, omdat dit, waarschijnlijk, wel steeds hetzelfde zal zijn. Klik nu op de knop Aan document toevoegen. De afzender wordt nu linksboven toegevoegd met een witruimte daaronder. In deze witruimte kunt je het adres typen en eventueel de grootte van het lettertype aanpassen. Onder deze witruimte ziet je de tekst Sectie-einde. Dit markeert het einde van de envelop. Door het gehele gebied te selecteren en te kopiëren (Ctrl+C) kun je daaronder net zoveel secties plakken (Ctrl+V) als je enveloppen wilt maken. Afdrukken geschiedt vervolgens gewoon via Bestand / Afdrukken.

beste dorado

bedankt voor de uitgwebreide uitleg, ik heel duidelijk en mijn probleem is opgelost.
beetje dom dat ik daar niet zelf opkwam.

nogmaals bedankt,
Wilmaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan