• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen op Toto13-formulier of Millionsleague

Status
Niet open voor verdere reacties.

TotoLover

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Wie o wie kan mij eenvoudig uitleggen hoe ik vanuit excel iets print, zodat het op een bepaalde plek op het papier terecht komt..

Specifieker heb ik toto-kolommetjes in excel staan .. en als ik die print, wil ik dat ze op de juiste plek op het toto-formulier worden geprint.

Ik kom er niet, behave als ik VEEL papier verspil en bij elke print de marges probeer aan te passen..

Kan dit niet makkelijker?

Probeer het eens andersom
Maak een formulier (zie bijlage)en kijk waar je toto kolommetjes/rijtje precies zijn en pas daarop de rest van het formulier aan.
Je ziet nl nu precies waar je wat wilt hebben staan.
Eventueel moet je rijhoogte en/of kolombreedte iets aanpassen.

Bedankt maar dat is al precies wat ik doe / heb gedaan .. en dat kost veel papier.

Bedankt maar dat is al precies wat ik doe / heb gedaan .. en dat kost veel papier.
Komt deze opmerking voort uit millieu overwegingen of kosten? je koopt voor pak 'm beet 3 euro een pak A4 papier (500 vel). Me dunkt dat het daarmee toch moet lukken?
Uit zakelijke ervaring weet ik dat het instellen van dit soort formulieren veel tijd + papier kost (zeker als je óók nog 'ns stuurcodes met je printjob gaat meegeven!). Helaas kan je daar niet omheen of anders moet je je afvragen of het wel zo noodzakelijk is om je kruisjes via de PC te willen plaatsen.

Groet, Leo

Geen van beide .. ik kan niet naar een Primera-winkel lopen en zeggen, doe mij maar eens even 300 van die toto-formuliertjes....

... of anders moet je je afvragen of het wel zo noodzakelijk is om je kruisjes via de PC te willen plaatsen.

Groet, Leo

Tja, helaas is dat héél noodzakelijk. Vooral als je met een groep vrienden een keer een paar honderd euro er tegen aan wilt gooien .. dan ga ik geen 100-en rijtjes handmatig invullen, dat is een POKKE-werk .. en veel te foutgevoelig.

Nu denk je misschien .. tja of je nou handmatig op papier kruisjes zet, of handmatig op de PC .. dat kost evenveel tijd.
Maar nee, ik heb een excel-bestand in elkaar gezet, die op basis van bepaalde statistieken rijtjes voor me genereert.
Ik hoef alleen wat dingen in te stellen en genereren maar!

Laatst bewerkt:
Misschien heb je dan iets aan bijlage
Je kan daar precies aangeven hoe hoog en hoe breed (in cm) de rij en kolom moet zijn.

Misschien heb je dan iets aan bijlage
Je kan daar precies aangeven hoe hoog en hoe breed (in cm) de rij en kolom moet zijn.

Dat ziet er ZEER interessant uit!! Dank je popipipo!!
Ik ga 't eens bestuderen .. maar niet nu .. moet morgen weer vroeg op! ;)

Helaas werkt het niet .. je krijgt de marges niet zo dat ze precies op de juiste plek geprint worden ...

Toch bedankt voor 't excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan