• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen pagina per filterwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cactus77

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik heb een probleem dat een beetje lastig te omschrijven is. Ik doe een poging:

Ik heb een tabel met gegevens. Op deze tabel zet ik een filter. Nu wil ik een macro maken die er voor zorgt dat voor dat elke filterwaarde een voor een wordt gekozen en daarna geprint.

Voorbeeldje:
In kolom A staan namen van mensen en in kolom B de resultaten van de testen die ze hebben gedaan. Een persoon kan meerdere testen hebben gedaan en dus meerder regels hebben. Ik wil graag per persoon de resultaten geprint hebben. Dus van persoon 1 alle resultaten op een aparte print, van persoon 2 een aparte print.
Het probleem is dat ik nooit dezelfde personen en het zelfde aantal heb.....

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Hier moet je een heel eind mee wegkomen.
Code:
Sub HSV()
 Application.ScreenUpdating = False
  With Sheets("Blad1")
    For Each cl In .Range("A1").CurrentRegion
      If WorksheetFunction.CountIf(.Range("A1:A" & .Cells(cl.Row, 1).Row), cl) = 1 Then
       y = 1
         For Each c0 In .Range("A1").CurrentRegion
      If c0 = cl Then
         Sheets("Blad2").Cells(y, 1).Resize(, 2).Value = c0.Resize(, 2).Value
           y = y + 1
         End If
        Next
      End If
   With Sheets("Blad2")
      .PrintPreview
      .Range("A2").CurrentRegion.ClearContents
     End With
    Next
   End With
 Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Bijlagen

Harry,

Super bedankt voor je reactie. Dit is hem een heel eind.
Ik ben bezig om hem in mijn eigen bestand te integreren. Ik snap hem ook gedeeltelijk. Ik wil echter nog wat dingen naar mijn eigen hand aanpassen. Kan je me kort aangeven wat er waar in welke stap gebeurd?
Concreet ben ik op zoek naar de range van het printen. In mijn bestand staan de namen in kolom D en wil ik kolom A:J geprint hebben. Hoe kan ik dat aanpassen?

Nogmaals bedankt voor je reactie.

Doe er eens een voorbeeldbestandje bij als je wil.
Ik kan wel iets in elkaar knutselen, maar dan is het weer net niet goed genoeg. :rolleyes:

Dat lijkt me een uitstekend idee! Ik heb net al het bestand bijgevoegd. Weet niet of je het zo kan openen......

Ik heb het bestand aangepast en geanonimiseerd. Dit overzicht is een resultaat van macro die data importeert vanuit een ander bestand. In mijn bestand zitten nog andere tabbladen waarmee de data boven in het blad worden gevuld. Die tabbladen heb ik nu maar even weggelaten.
In het bestand staan de logging data van GPS. De bedoeling is dat per chauffeur een printout gemaakt wordt waarop deze data (per chauffeur!) staat. De bovenste 7 regels zijn de kopgegevens die op elke printour staan. Dit is al zo ingesteld. De data die hier staat is voor nu niet zo relevant, behalve cel C3. Hier moet de naam van de chauffeur komen te staan zodat ik met verticaal zoeken de andere data er bij kan zoeken.

Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat de bedoeiling is. In ieder geval alvast enorm bedankt voor je inzet!

Het is geen supersnelle code, maar......

Bijlagen

Ja Ja, dit begint er inderdaad op te lijken. Snelheid is niet zo'n probleem hoor. Ik ga hem straks integreren in mijn eigen bestand. Spannend...... :)

In ieder geval echt super bedankt. Deze code had ik zelf nooit kunnen bedenken.
Ik hou je straks op de hoogte!

thx!

De code werkt!
Ik moet de printout alleen nog even netjes maken (kolommen verbergen, juiste celeigenschappen, liggend afdrukken), maar dat ga ik eerst zelf even proberen. Ga er vanuit dat dat wel gaat lukken. Zo niet, tja.... dan zie je een melding in je mail ;)

Nogmaals bedankt.

Goed weekeinde nog!

Nou, ik ga deze vraag afsluiten. Ik ben super goed geholpen!
Thx HSV!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan