• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen selectie

• Onderwerp starter Onderwerp starter trie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

trie

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2005
Dag,

ik heb in elke rij een vinkje als besturingselement.
ik wil alleen de aangevinkte rijen printen, hoe kan ik dit al dan niet via een macro automatiseren?

bvd

Welkom op Helpmij Trie.

Probeer het eens met onderstaande macro.
Private Sub CheckBox1_Click()
If CheckBox1.Value = True Then
Range("A8:I8").Select
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
End If
End Sub

er staat nu dit, dan krijg ik een compileerfout : verwacht : syntaxis.

Sub Afdrukken()
Sub Afdrukken(If CheckBox1.Value = True Then
Range("A1:I10").Select
ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True)
End Sub

Gebruik die van mij en plak het in Blad1 jij heb het nu in een module staan, denk ik.

ik heb gemaakt een macro en dit geplakt. of moet het anders?

Groeten Tony

Jij hebt het nu in een module geplakt, plaats het eens onder Microsoft-Excel-Objecten, in Blad1.

Zo zal ie vermoedelijk wel werken.

Sub Afdrukken()
If CheckBox1.Value = True Then
Range("A1:I10").Select
End Sub

Ik vermoedde dat twee keer Sub afdrukken een toevallig foutje is van Trie maar dat het zo niet in werkelijkheid staat.

sorry, kun je me precies aangeven hoe? wat moet ik precies doen, ik kan het niet volgen....

groeten tony

Trie,

Kan je, je bestand zippen en hier als bijlage uploaden zodat we er naar kunnen kijken.

Normaal gesproken is er geen directe relatie tussen een checkbox en de lokatie waar deze op het excel blad staat.
Excel 'ziet' dus niet zomaar dat je een checkbox op wat voor b.v. jou regel 5, of kolom B is.

Ik heb er even een voorbeeld bij gedaan waar de checkboxen wel gekoppeld zijn aan in dit geval de eerste cel van de rij waarin ze staan.
Er zit een autofilter op en als je in de A kolom (Cel A1) aangeeft dat je alleen de WAAR, (vinkje aan) waarden wilt zien kan je daarna deze ook printen.

Het is alleen maar even een opzetje waar je zelf verder mee aan de slag kunt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt!

in dit voorbeeld wil ik aangeven dat ik het simpel denk. de rij met een vinkje afdrukken. en het vinkje is in een aparte cel.

Groet Tony

Bijlagen

Volgens mijn bescheiden mening zit Withaar op het goede spoor door gebruik te maken van het selectievakje uit de werkbalk formulieren. Werkt een stuk prettiger, denk ik. Als je een selectievakje hebt geplaatst klik je er met rechts op en kies je besturingselement opmaken, daar wijs je een cel toe aan het selectievakje waarin je bij aanvinken van het selectievakje in de aangewezen cel "Waar" komt te staan. Haal je het vinkje weg dan is staat er "Onwaar".
De onderstaande code plak je in een Module klik met rechts op het selectievakje en wijs de macro toe.

Sub check()
If Range("I4").Value = True Then
Range("A4:F4").Select
Application.Goto Reference:="check"
End If
End Sub
Nadeel is dat je voor ieder selectievakje een aparte macro nodig hebt tenzij iemand daar een andere oplossing voor heeft.

bedankt heren.

ik denk dat ik gewoon de filter gebruik. ik geef een cel/rij gewoon een markering, bv wel of niet, waarbij wel dus geprint wordt en niet niet...logisch. ik kan uiteraard ook een selectievakje gebruiken.
ik ben er wel uit.

Bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan