printen van 1 record met informatie uit andere tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

1979am

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2011
Berichten
20
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem:
ik heb een database gemaakt met een klanten en tickets tabel. Tussen beide tabellen zit een 1 op veel relatie. Ik heb een formulier gemaakt waarmee ik klanten kan toevoegen, tegelijkertijd laat dit formulier de tabel tickets zien die gekoppeld is aan deze klant. Hier kan je dan ook gelijk een nieuw ticket aanmaken.
Wat ik graag wil is om dan dat nieuwe ticket met klantinformatie uit te printen.

In afwachting van een reactie

mvg,
Albert
 
Heb je voor de (al dan niet nieuwe) tickets in een subformulier staan? En wil je vanaf dat subformulier een ticket printen? Heb je daar een werkend rapport voor?
 
Bedankt voor de reactie.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Ik zal het anders formuleren.
Ik ben bezig om een Access database te maken voor klantenregistratie en ticketregistratie per klant. Ik heb 2 tabellen gemaakt, een klanten en een ticket tabel. (in de tickets zet ik bijvoorbeeld storingen aan een computer van een bepaalde klant) De ticket tabel heeft een relatie met de klanten tabel, een veel op 1 relatie. Via een formulier kan ik nu een nieuwe klant aanmaken. Ook kan ik een ticket aanmaken.

Het volgende heb ik dus voor elkaar gekregen:
in de klanten tabel staat klanten informatie via een formulier ingevoerd
in de ticket tabel staat ticket informatie via een formulier ingevoerd

het enige wat nu nog moet, is het uitprinten van 1 ticket met op die print ook klantinformatie, dit rapport leg ik bij het storingsapparaat die moet worden gerepareerd

in afwachting van een reactie

mvg,
Albert
 
Ik ga mijn vorige opmerking herhalen, maar nu hopelijk wat duidelijker... Als je iets wilt afdrukken, moet je daar een rapport voor maken. In jouw rapport wil je alle incident gegevens hebben, en de klantgegevens. Die gegevens moet je eerst samenvoegen met een query. Omdat de tabellen gekoppeld zijn, gaat dat prima. Vervolgens maak je op basis van de query een rapport, en dat wordt je storingsbon. En de laatste stap is dan om de storingsbon af te drukken op basis van de ticket selectie.
 
Als ik een query maak, dan krijg ik alle tickets die in de tabel staan eventueel met de klant gegevens erbij. Misschien doe ik iets verkeerd.... Ik wil niet alle tickets maar 1 specifieke ticket uitprinten. Ik weet dat je bij de query's criteria kan opgeven, maar dit werkt te omslachtig.

Ik wil de database namelijk in een winkel gaan gebruiken. Een klant komt met een storing, ik voer de ticket/storing in aan de balie, maak eventueel eenmalig een nieuwe klant aan, en print de ticket/storing uit.
Ik zat zelf te denken aan een knop: je klikt hierop, je geeft het nummer op van de net aangemaakte ticket en er wordt een rapport uitgeprint met de ticket/storings informatie inclusief wat klanten informatie.

in afwachting van je reactie
 
Je moet je systeem stapje voor stapje opbouwen; het rapport is er daar één van. Het klopt dat als je het rapport baseert op de algemene query, je alle tickets ziet. Daar is niks mis mee, dat hoort zelfs. De volgende stap is dat je het rapport opent vanaf het formulier, en op dat moment het rapport filtert op basis van de geselecteerde ticket. Of je dat met een knop wilt doen, of anders, mag jij beslissen...
 
Bedankt voor de informatie. Je reactie heeft me op weg geholpen. Ik heb inmiddels een query gemaakt met de mogelijkheid om een waarde op te geven; dit heb ik gedaan door bij criteria in een filter het volgende op te geven:
[Forms]![InputForm]![txtInput]

Aan deze query heb ik een rapport gekoppeld. Het rapport kan uitgeprint worden door middel van een knop op het schakelbord.

Wanneer ik een ticket aanmaak, onthoudt ik het ticketnummer. Ik druk op de knop, voer het ticketnummer in, en krijg netjes een printvoorbeeldweergave van desbetreffende ticket. Deze print ik dan uit.

Het ticketsysteem is inmiddels in gebruik en werkt goed.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties elke keer, een super forum!
 
Laatst bewerkt:
ik heb in dit draadje een voorbeeld gezet waarmee je 'live' een rapport filtert; zelf ben ik absoluut geen voorstander van een filter vast inbouwen in een query, want daarmee beperk je het nut van die query enorm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan