• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

printen van 2 pagina's op 1 pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

ninc

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2006
Berichten
65
Ik wil 2 pagina's printen op 1 pagina in landscape formaat. Zodat de 2 pagina's onder elkaar komen te staan op 1 pagina . Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd maar ik krijg geen 2 pagina's van ieder 10 reeksen op 1 kantje. Dan wordt het al helemaal vervormd en achter elkaar gezet i.p.v. onder elkaar.

In de bijlage staan de 2 pagina's die op 1 A4tje onder elkaar moeten komen te staan, en dus in landscape formaat zodat de lengte gebruikt wordt voor die reeksen van 10.

Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Het is voor mij niet duidelijk hoe je het wilt hebben.
Plaats eventueel even handmatig een layoutvoorbeeld op blad3.
 
ik heb in blad 3 handmatig de layout geplaatst. Zo moet het komen uit te zien, door pagina 1 en 2 van blad 1 op 1 pagina te krijgen.
 
Ninc, Waarom ga je niet gewoon verder werken met blad 3??? Dan is het afdrukken op 1 blad ook direct opgelost.:rolleyes:

Groet, Leo
 
Hoi,

Ik zou 2 opties overwegen:
Een macro schrijven om de gegevens van de 2 tabbladen naar tabblad 3 te verplaatsen, en dan printen. of
Op tabblad 3 met celverwijzingen werken.

Albatros
 
Hallo ninc,

Zie bijlage.

Gr Joop
 

Bijlagen

  • HelpmijNincprinten (1).rar
    12,5 KB · Weergaven: 65
hey justes, ik krijg die zip file wel geopend maar wanneer ik extract zie ik niks. dan geeft ie dat er niks in zit.
 
hey justes, ik krijg die zip file wel geopend maar wanneer ik extract zie ik niks. dan geeft ie dat er niks in zit.
Hallo ninc,

Bij mij wel hoor, zal hem nogmaals toevoegen.

Gr Joop
 

Bijlagen

  • HelpmijNincprinten (1).rar
    12,5 KB · Weergaven: 29
wanneer ik het unzip doet ie niks plaatsen. Ik kan dus niks openen. Maar wat heb je gedaan? Als je het zou kunnen uitleggen dan kan ik het nabootsen. of als je een macro hebt gebruikt kun je het hier posten.

alvast bedankt voor je moeite :thumb:
 
wanneer ik het unzip doet ie niks plaatsen. Ik kan dus niks openen. Maar wat heb je gedaan? Als je het zou kunnen uitleggen dan kan ik het nabootsen. of als je een macro hebt gebruikt kun je het hier posten.

alvast bedankt voor je moeite :thumb:
 

Bijlagen

  • HelpmijNincprinten (1).zip
    15,5 KB · Weergaven: 31
bedankt, maar ik krijg de foutmelding 400. Anders ga ik het anders proberen. Maar bedankt voor je moeite.
 
bedankt, maar ik krijg de foutmelding 400. Anders ga ik het anders proberen. Maar bedankt voor je moeite.
Welke regel wordt geel.

HTML:
Sub Printen()
    Application.ScreenUpdating = False
    ActiveSheet.Unprotect
    Sheets("M-Z").Select
    ActiveSheet.Unprotect
    Range("A1:AP21").Select
    Selection.Copy
    Sheets("A-L").Select
    Range("A23").Select
    ActiveSheet.Paste
    Range("A1:AP43").Select
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True
    Range("A22:AP43").Select
    Selection.Clear
    Range("A1").Select
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    Sheets("M-Z").Select
    ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
    Sheets("A-L").Select
    Application.ScreenUpdating = True
    Range("A1").Select
End Sub

Gr Joop
 
ik krijg niets te zien. Echt vet vaag. Maar het moet toch in principe kunnen om dat gewoon in excel te kunnen doen zonder die macro's? Zo moeilijk lijkt mij die opdracht niet voor excel.
 
Ik heb er zelf een macro'tje voor gemaakt. Het werkt nu.

bedankt.
 
Ik heb er zelf een macro'tje voor gemaakt. Het werkt nu.

bedankt.
Hallo ninc,

Dat is mooi, wil je het bestandje met de oplossing hier plaatsen, kan ik nog wat van leren.

Gr Joop
 
Sorry, maar ik heb gewoon mijn acties gerecorded, en dat is de macro. Die heb ik wat verder aangepast en that's it.

Geen kleine macro met variabelen en custom dinges, daar heb ik helaas geen verstand van :(

Misschien later eens een cursus gaan volgen:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan