• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

printen van een werkblad

• Onderwerp starter Onderwerp starter pja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pja

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2002
Ik importeer data m.b.v een macro naar excel alwaar de macro er een mooie aftekenlijst van maakt.
Nu is het aantal namen die ik importeer niet altijd gelijk, het kunnen er 10 zijn maar ook 250.
Zodoende is het uiterlijk er op gericht dat het er max. 250 zijn.

Hoe kan ik er voor zorgen, als het al kan, dat wanneer ik een printopdracht geef, hij alleen die werkbladen print waar ook werkelijk alleen namen (deze staan in de eerste kolom) op staan?
Als ik bij 10 namen, een printopdracht geef staan de 10 namen op het eerste blad, en de rest van de bladen staan logischerwijze géén namen maar wel de celomlijning tot de 250 cel waar eventueel de laatst naam kan komen te staan.
Zonde om dan tig pagina's af te drukken met alleen maar celomlijningen.

Alvast bedankt,

PJA

Filter...

Hallo,

Voordat je de lijst wilt uitprinten zet je de bovenste regel in een filter. Zo kan je selecteren wat je wilt printen.

Mvg

BasMan

Okay ik kan nu selecteren wat de laatste naam is in de kolom, maar hoe geef ik nu aan dat dit ook het laatste is wat geprint moet gaan worden..

Sub PrintGeenLegeCellen()
Range("a1").End(xlDown).EntireRow.Select
ActiveSheet.PageSetup.PrintArea = Range("A1").CurrentRegion.Address
End Sub

Macro zoekt de laatste niet lege cel op in de range van kolom A, en selecteerd als afdruk gebied A1 t/m de laatst gevulde cel.
Komt hij een lege regel tegen stopt hij, ook als daaronder nog weer data staat.
Verder selecteerd hij alleen kolom A.
N.b. een spatie in en cel wordt ook als vulling gezien.
Een cel is pas echt leeg als de inhoud ge-delete is.
Van omranding, achtergrondkleur van cellen e.d. trekt de macro zich niets aan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan