Printen van grote bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

seeyou

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2006
Hallo,

Ik heb een HP Deskjet 5150. Best een goed ding, maar nu moet ik bestanden uitprinten die behoorlijk groot zijn. In de printertaak staat een documentdat bijna 21 mb groot is. Hij print deze pagina niet, maar print alleen maar rare tekens. Volgens mij is dan het geheugen vol. Is dat zo en is het dus tijd voor een andere printer? Graag advies

Zet in ieder geval in het tabblad Geavanceerd aan, dat afdruktaken eerst in de wachtrij moeten worden gezet, en pas mogen worden afgedrukt zodra de laatste pagina in de wachtrij is geplaatst.
Verifieer ook de printerdriver én de instellingen m.b.t. papiergrootte etc
Kijk ook na of de fonts ook naar de printer worden gestuurd (dat is een instelling in het afdrukkende programma, bijv. Word).

Zet (in het tabblad Verbindingen) aan dat bidirectionele communicatie moet worden gebruikt ("Ondersteuning in twee richtingen inschakelen").

Gooi even de afdruktaak weg, en probeer het (met de instellingen zoals boven) opnieuw.

Zaken als "geheugen vol" zijn normaal gesproken niet van toepassing, maar indien je vermoedt dat het afdruksysteem niet goed werkt (taken blijven 'haken'), doe dan:
Start -> Uitvoeren -> Net stop spooler
Start -> Uitvoeren -> Net start spooler

Eventueel (zodra de wachtrij leeg is of leeg is gemaakt) gooi je de spool-bestanden weg uit de C:\windows\system32\spool map (niet de mappen die daar staan).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan