Printen van ingevuld formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cyroq

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Hallo,

Ik heb een uitgebreid html/javascript formulier, en ik wil deze direct printen. Ik kan natuurlijk alle gegevens via php op een printbare pagina zetten na het invullen van het formulier, maar eigenlijk wil ik het formulier direct printen, met alle velden en checkboxes. Het probleem is dat op sommige computers het formulier dan leeg uit de printer rolt (alle vinkjes en selecties zijn verdwenen). Op sommige computers kan ik echter wel een ingevuld formulier direct printen.
Waar ligt dit aan en kan ik er iets aan doen zodat een print van de webpagina resulteert in een ingevuld formulier op papier?

Hmm, ik weet het antwoord niet, maar mischien kan je eens kijken naar CSS' print media type*. Dit type wordt 'automatisch' geactiveerd als iemand de pagina wilt printen, dus mischien kan je met zo'n sheet de input velden forceren.

*google

Doe dit maar even tussen de <head> </head> tags:

<script type="text/javascript">
function printField() {
var s = document.hierformuliernaam.ta.value;
var regExp=/\n/gi;
s = s.replace(regExp,'<br>');
pWin = window.open('','pWin','location=yes, menubar=yes, toolbar=yes');
pWin.document.open();
pWin.document.write('<html><head></head><body>');
pWin.document.write(s);
pWin.document.write('</body></html>');
pWin.print();
pWin.document.close();
pWin.close();
}
</script>

En deze link in het formulier:

<a href="#" onclick="printField()">hier de tekst voor de link</a>

Met CSS media types heb ik al eens gewerkt, had ik nieteens aan gedacht. Maar hoe forceer je met css de velden?

Maarten2001, dat scriptje werkt bij mij niet. Wat doet de 'ta' in de derde regel precies?

ikke niet weten..??

Met CSS media types heb ik al eens gewerkt, had ik nieteens aan gedacht. Maar hoe forceer je met css de velden?

Maarten2001, dat scriptje werkt bij mij niet. Wat doet de 'ta' in de derde regel precies?
Ik weet niet waarom, want ik heb dit zomaar van internet geplukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan