Printen vanaf andere locatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

tverbakel

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
Ik heb een vraagje:

is het mogelijk om vanaf deze pc (bij mijn opa en oma) te printen op mijn printer die thuis staat (dus op een heel ander netwerk zit)? En zo ja, kun je me dan ook vertellen hoe dat moet?

Mvg T. Verbakel

Is het een netwerkprinter of een vast (bijv. usb) printer?

Dan is het altijd nog de vraag of je wel wilt dat je opa / oma dit kunnen. Hiervoor moeten er dan namelijk poorten opengezet worden in de firewall van je internet-verbinding. Dit betekend dat niet alleen je opa en oma, maar eigenlijk de hele wereld op jouw printer kan printen.

Is het een netwerkprinter of een vast (bijv. usb) printer?

Dan is het altijd nog de vraag of je wel wilt dat je opa / oma dit kunnen. Hiervoor moeten er dan namelijk poorten opengezet worden in de firewall van je internet-verbinding. Dit betekend dat niet alleen je opa en oma, maar eigenlijk de hele wereld op jouw printer kan printen.

O leg uit dat wist ik niet ik wil wel weten hoe dat dan moet :D

Het is een usb-printer, maar als ik dat zo lees, denk ik niet dat het iets word... Is het niet mogelijk om alleen mijn opa/oma te laten printen?

Als je iemand over het internet op jouw printer wilt laten printen, dan moet je een paar dingen doen. Een printer hebben met een netwerkaansluiting is het gemakkelijks.

Van de printer zoek je uit welke poorten die gebruikt om de printer aan te sturen. Laten we even aannemen dat dat TCP-poort 54781 is.
In je firewall zet je dan die poort door naar het interne ip-adres van de netwerkprinter.

Nu kunnen mensen op het internet via jouw publieke ip-adres verbinding maken met jouw netwerkprinter en deze gebruiken.

Cotje

nb. Dit is eventueel wel te beveiligen. Door het gebruik van een VPN-verbinding o.i.d. Maar dat gaat het niveau van dit tpoic iets te boven denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan