Printen vanaf de laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Game4Fun

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Ik heb een vaste (met internetkabel verbonden) Windows XP computer. Hierop heb ik met een usb-kabel een printer aangesloten, dit werkt allemaal prima.
Alleen nu zou ik graag ook vanaf mij (Windows 7) laptop willen printen. Nu had ik ergens gelezen dat de makkelijkste manier is om de printer te delen en hem dan toe te voegen bij de laptop...
Het is me gelukt om de printer te delen op de vaste computer en ik zie het netwerk ook op de laptop. Alleen als ik het netwerk aanklik, krijg ik onderstaande foutmelding.

foutmelding 1.JPG

Als ik vervolgens op "probleem vaststellen" druk krijg ik dit;

foutmelding 2.JPG

Ik heb bij beide computers de firewall gecontroleerd en bij beide computers staat het vinkje aangekruist bij "bestands- en printerdeling".
De werkgroep is nota bene ook hetzelfde.
En als ik de printer gewoon wil toevoegen krijg ik ongeveer de zelfde foutmelding....

Weet iemand misschien wat ik fout doe?
MVG Niek

Heb je op de XP machine gebruikersnaam en wachtwoord gedefineerd? Zonder zal het niet werken. De redenen ben ik vergeten. Waarom installeer je niet rechtstreeks een usb printer en indien je wilt printen dan sluit je het aan?

Ik heb 2 gebruikers op de XP computer, maar beide zonder wachtwoord.
En de reden waarom ik de usb-kabel niet telkens verwissel is, omdat de computer en de printer in een kast staat. Als ik telkens als ik wil printen vanaf me laptop de (korte) usb-kabel eruit moet halen vervolgens in mijn laptop moet stoppen en na het printen weer helemaal in die kast duiken. Ergens achter in gaan zoeken waar de usb ook al weer in moest schiet het niet echt op......
En het leek me ook wel handiger om gewoon draadloos te kunnen printen......:cool:

Ik heb 2 gebruikers op de XP computer, maar beide zonder wachtwoord.

En het leek me ook wel handiger om gewoon draadloos te kunnen printen......:cool:

Zonder wachtwoord zal het vermodelijk niet lukken. Tip: geef iedere gebruiker zijn gebruikersnaam als wachtwoord.

Ik ben benieuwd of dat werkt. Dan kan je tenminste remote op de ander pc inloggen om te kunnen printen.

Oké bedankt alvast, ga het morgen proberen. Ik kan het nu niet doen, omdat de computers van mijn opa zijn. Maar als ik dat in mijn begin tekst had gezegd werd het allemaal veel te omslachtig.

Het kan zijn dat maar een gebruiker ook een wachtwoord moet hebben. Printen kan dan alleen via deze gebruiker en zijn wachtwoord. Ik dacht dat gelezen te hebben, maar kan het niet zo maar vinden.

Hoe kun je zien of de XP computer de KB922120 heeft?
En als dit niet het geval is, kan ik het dan gewoon downloaden op de link site die je had gestuurd?

Je kunt het nakijken in Programma's toevoegen en verwijderen. En daar dan aanvinken: Updates weergeven.
Maarrr... het zit ook in diverse Service Packs, dus als je die hebt geïnstalleerd, dan kan het makkelijk zijn dat je die specifieke update niet terugziet in Programma's toevoegen en verwijderen.

Je kunt dus net zo goed meteen proberen die patch te installeren. Blijkt die niet nodig (want reeds aanwezig op welke manier dan ook), dan wordt dat tijdens de installatie teruggemeld. :)

Tijs.

Klopt, ik ga het bestandje gewoon meteen downloaden en als het er al op staat zal hij wel een melding geven....
Dit bestandje is alleen noodzakelijk voor de XP PC, toch? Of moet het ook op de win. 7 laptop komen staan?

Dat is inderdaad alleen voor XP noodzakelijk om te installeren, want juist Win 7 gebruikt LLTD.

Tijs.

Ik heb als eerste geprobeerd het programmatje te downloaden, maar ik kreeg een melden dat het al op de computer stond.
Vervolgens een wachtwoord gemaakt en nogmaals geprobeerd, maar ik kreeg de zelfde foutmelding.....

Hierna schoot me opeens iets te binnen; "De firewall van de virusscanner". Ik heb altijd alleen maar gekeken bij Windows firewall. Nadat ik deze had uitgeschakeld kon ik in het netwerk komen.
Ik was dus een stapje verder, maar ik ben er nog lang niet!!! Ik probeerde een verbinden aan te leggen alleen Windows kon het juiste driver niet vinden....

Toen heb ik de cd van de printer in de computer gedaan, alleen deze werkte niet, omdat hij al te oud was.
Na lang zoeken heb ik op internet de juiste driver (64bit) gevonden. Hij leek goed te werken, totdat hij bijna klaar was, toen sloot hij opeens af. Ik heb hem natuurlijk opnieuw geprobeerd, maar telkens hetzelfde probleem.....
Hierna werkte de driver helemaal niet meer...:confused:

En een besturingssysteem van de gedownloade driver selecteren werkte ook niet.....

Als ik iedereen iets mag aanbevelen is dat, dat je niet moet gaan proberen te printen vanaf je laptop als je 2 verschillende besturingssystemen hebt.
Het zal best kunnen, maar het is zeker niet makkelijk.:confused:

Vertel eens om welke printer het gaat. Ik heb hier nog nooit problemen met printen gehad bij XP of Windows 7. Meestal moet je eerst de printer lokaal als usb printer defineren.
Als gedeelte printer komt in de tweede stap.

Het gaat om een lexmark x1180 uit de x1100 series, aardig oud dus....

Maar dat kan ik inderdaad nog proberen om de printer eerst te installeren als usb printen, alleen hoe kom ik dan aan de juist driver?

Google is je vriend:

http://support.lexmark.com/index?linkSelected=node2^subnode3&page=oscompatiblity&locale=en&userlocale=EN_UK

@Lutz: dat is een behoorlijk kale link. Iets meer hulp was handig geweest. :rolleyes:

Maar goed, er staat: Use Windows Vista drivers. For products marked with an asterisk, the Windows Vista drivers are compatible with Windows 7.
Oftewel: De TS moet de Vista 64-bits driver gebruiken.

Zou dus deze driver moeten zijn.

Tijs.

Ik heb alleen nergens kunnen terugvinden of ts 32bits of 64bits Windows gebruikt. Erom heb ik niet verder gespecificeerd.

@Lutz dat de TS W7 64-bits heeft haalde ik uit het volgende citaat:
Na lang zoeken heb ik op internet de juiste driver (64bit) gevonden.

Tijs.

Sorry, mijn fout. Dus ts heeft al een driver gevonden, maar die wil niet werken. Dan blijft echt alleen over de printer eerst rechtstreeks aan de computer aan te sluiten volgens de handleiding. Vroeger moest je eerst de driver installeren voordat je de printer via usb mocht aansluiten. Zodra dit werkt dan kan je proberen via de XP computer te printen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan