Printen vanaf een WiFi netwerk naar (bedraadde) printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrik

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
216
OS Windows10

Ik heb bedraad een laserprinter (IP: 192.168.1.80) aangesloten op mijn Nokia router (XS-2426G-B van Delta-Fiber).
Deze deelt IP adressen uit vanaf 192.168.1.64 t/m 253 en heeft ook een Wifi netwerk NOKIA-WiFi in de lucht.

Daarnaast is er een hoofd DECO bedraad aangesloten op de NOKIA, die krijgt een IP adres van de Nokia.
De hoofd DECO deelt IP adressen uit in de range van: 192.168.68.100 t/m 250 en ondersteund 2 satelietjes, (1e etage en zolder) dat Wifi netwerk heet DECO-WiFi

Als ik nou met mijn smartphone (192.168.68.101) wil printen op de printer (IP: 192.168.1.80) werkt dat niet.
Heeft mijn smartphone (192.168.1.70) dan kan ik wel printen op de printer.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik altijd kan printen vanaf de smartphone ongeacht of die nou is
geconnect met het NOKIA-WiFi of met DECO-WiFi?
Kan dat met (printer)portforwarding binnen de Nokia?
Zo ja hoe doe ik dat?
Zo nee hoe krijg ik zoiets dan wel op een andere manier voor elkaar?
 
Laatst bewerkt:
dus je wilt vanuit twee verschillende subnetwerken printen met twee verschillende routers.
De deco heb je namelijk ook als router ingesteld waarom staan die niet in ap mode dan is het probleem namelijk meteen opgelost.
 
dus je wilt vanuit twee verschillende subnetwerken printen met twee verschillende routers.
De deco heb je namelijk ook als router ingesteld waarom staan die niet in ap mode dan is het probleem namelijk meteen opgelost.
De deco heb ik standaard ingesteld met de handleiding van Deltafiber. Ik moet hem dus als Acces Point instellen is je advies.
Kan dat zomaar, wisselen tussen Router of Access Point of moet er nog meer aangepast worden?

Ben niet zo bedreven in dit soort zaken dat zal wel opgevallen zijn.
 
Laatst bewerkt:
hier een leuke link voor Deco. > klk <
Heb je nog bedrade aansluitingen in de eerste deco zitten.
 
hier een leuke link voor Deco. > klk <
Heb je nog bedrade aansluitingen in de eerste deco zitten.
Alleen de printer zie overzicht.Thuisnetwerk Delta Naamloos.png Ik ga op advies de DECO in Access Point mode zetten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan