Printen vanaf meerdere laptops via USB KPN eperiabox

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjajona

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2002
Goedemorgen,
Gisteren heb ik een tweede laptop gekocht met VISTA als OS.
Mijn eerste laptop heeft XP als OS.
Ik heb een Canon Pixma ip2200 aangesloten op de USB poort van de experiabox.
Zo kan ik draadloos printen.
De instellingen op de tweede (vista) laptop heb ik exact hetzelfde gezet als bij laptop 1.
Bij het testen drukte de printer de testpagina gewoon af en stond de printerstatus op "gereed". Daarna ging ie direct "offline" en komt sindsdien niet meer op online.
Ik vind het nogal vreemd dat ie het eerst gewoon doet en vervolgens meteen offline gaat en blijft. Weet iemand wat het probleem kan zijn?

Jammer!
Ik had eigenlijk mijn hoop gevestigd op dit forum. Meestal komt er wel iets uit.
Nu weet ik het eigenlijk verder ook niet.:(

Bij printers en faxapparaten gekeken of de printer op de probleem laptop niet ingesteld staat voor offline gebruik?

Dat is niet het geval.
Ik kan zelfs kiezen om "offline gebruiken " in te schakelen.

Inmiddels staat de printer wel "Gereed" maar nog steeds werkt ie niet. Als ik een testpagina wil afdrukken, geeft ie een foutmelding na enige tijd.

Alweer een stapje verder. Rechtstreeks aangesloten op de laptop doet de printer het wel. Het heeft dus iets te maken met de instellingen op de experiabox. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik bijv. het mac adres van de nieuwe PC toevoegen als "allowed client" of iets dergelijks?

Van de Experiabox instellingen heb ik geen verstand van.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan