Printen vanaf mijn laptop "via" een andere computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grachtenhuis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Ik ben nieuw op het forum, dus ik hoop dat dit topic op de juiste plek staat.
Ik heb een nogal ingewikkeld probleem en ik hoop dat het opgelost kan worden.
Het zit namelijk zo. Sinds augustus heb ik via de universiteit een laptop gekocht.
Deze laptop werkt op Vista en zit in het domein van de school zeg domein X, dit kan niet veranderd worden.
Thuis staat onze printer aangesloten op de computer van mijn ouders (die draait op Windows XP). Deze comupter werkte met mijn oude laptop samen in een thuisnetwerk. Nu is de vraag hoe ik iets vanaf mijn laptop kan printen.

Ik kan de computer van mijn ouders en mijn laptop dus niet in hetzelfde netwerk zetten en onze printer kan niet direct op het netwerk aangesloten worden.
Ik kan de computer van mijn ouders dus ook niet "zien" vanaf mijn nieuwe laptop.

Heeft er iemand een oplossing zodat ik weer vanaf mijn laptop kan printen?

Welkom bij de Helpmij!

Relatief simpele oplossing zou kunnen zijn dat je een gastaccountje aanmaakt op je machine en daar het e.e.a. configureert voor de machine van pa en ma. Bij de noodzaak van printen moet je dan even afmelden van het ene accountje en switchen naar het gastaccountje, dat kost 15 seconden? (Zorg er dan natuurlijk wel voor dat het te printen bestandje toegankelijk is middels dat andere account).

Laatst bewerkt:
En dat gastaccountje dan wel op dat thuisnetwerk te zetten natuurlijk? Is er nog een andere oplossing zodat er maar 1 account nodig is?

Is het niet mogelijk om de PC van je ouders op IP basis te benaderen i.p.v. op naam? Mits de deling van de printer op je pc van je ouders goed staat ingesteld zou dat wel moeten werken volgens mij.

Ik heb een en ander geprobeerd. Het is me niet gelukt om een nieuwe account te maken... om de een of andere reden weigert mijn pc dat :confused:...
Maar het is me wel gelukt om op mijn laptop via Control Panel --> Network and Sharing Center --> View Computers and devices (in het rijtje links) en vervolgens via Add printer de printer op te sporen via het IP-adres, ik zie dan de printer ook daadwerkelijk in het lijstje staan, goede tip!
Helaas daarna kwam de tegenvaller: Access Denied...
Ik heb alles nagekeken op de computer van mijn ouders, maar de printer is ingesteld om te delen en dergelijke... Ik heb (weet bijna wel zeker) dat de firewall van mijn ouders het tegenhoudt. Mijn ouders computer is beveiligd met Windows One Care, wanneer ik op de printer klik (rechtermuisknop) staat er iets in de trend van: "Printer delen niet mogelijk omdat One Care geen informatie kan verkrijgen over de printer. Controleer of de printer is aangesloten en probeer het opnieuw."
De printer is echter wel aangesloten, heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Of weet iemand of het probleem toch ergens anders ligt?

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan