printen vanuit je laptop naar de printer van de pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo

kan iemand mij op een simpele wijze uitleggen hoe ik de pc en de laptop in moet instellen om te kunnen printen vanuit je laptop naar de printer van de pc ?

de laptop is draadloos ( werkt via een router) en de pc niet.

mijn dank alvast

In je configuratiescherm ga je naar printers->toevoegen->netwerkprinter. Zorg dat de pc en printer aan staan en selecteer de printer in kwestie.

Evt moet je de drivers installeren, dat venster kom je vanzelf tegen.

wel bestands en printerdeling aanzetten op de computer.
en deel de printer dan ook meteen.

Dank voor de antwoorden, maar wat bedoel je precies puppie?

en moet ik dit op de pc doen of moet ik ook iets op de laptop doen?

Op de pc waar de printer op is aangesloten moet je bestands- en printerdeling inschakelen. Kijk even in de help-functie hoe.

volgens mij staat dat aan
maar misschien is het wat eenvoudiger uit te leggen.

ben echt een nitwit maar met goede hulpkom ik meestal wel een eind

dank :rolleyes:

Mijn probleem is nog niet opgelost

wie heeft er veel geduld om het mij stap voor stap uit te leggen.

dan kom ik er wel

dank Carina:shocked:

op de pc waar de printer aangesloten zit zit windows xp

en op de laptop zit vista:)

controleer ook of de computer en de laptop allebij lid zijn van de zelfde werkgroep. Rechtsklikken op 'deze computer' (op de xp machine) en op 'computer' (op de vista machine) en dan kiezen voor 'eigenschappen'. Op de xp machine kies je dan voor het tabblad 'computernaam' en kijk je bij werkgroep naar de naam. Op de vista machine zou het gelijk in het eerste scherm moeten staan onder het kopje "instellingen voor computernaam, domein en werkgroep".

Als je trouwens Windows xp Home hebt gaat het sowieso wat lastiger worden. De versie kun je ook controleren bij de eigenschappen van 'deze computer' op het tabblad algemeen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan