Printen vanuit word 97 werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter JJB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JJB

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2003
Wanneer ik een printopdracht geef vanuit mijn word 97 programma dan blijft hij deze printopdracht in de wachtrij plaatsen en hangt word.
Word heeft altijd goed gewerkt.
Computer met XP sp2
Naar 2 verschillende printers zelfde probleem.
Printen vanuit andere programma's geen probleem zelfs niet als word bezig is met een print opdracht in de wachtrij te plaatsen !
Word al eens opnieuw geinstalleerd echter zonder dat het probleem hiermede is opgelost.
Geen andere software geinstalleerd alleen mogelijk automatische update's.

Iemand een idee ?

Waar heb je mee getest? Met bestaande documenten? Met volledig nieuwe? Allebei?

Tijs.

Waar heb je mee getest? Met bestaande documenten? Met volledig nieuwe? Allebei?

Tijs.

Getest met allebei zowel bestaande .doc documenten als een nieuw word document.
Ook een rtf document vanuit word wil niet in de printrij komen.

JJB

Lukt het printen van een testpagina wel goed? En bijvoorbeeld een kladblok document?

Lukt het printen van een testpagina wel goed? En bijvoorbeeld een kladblok document?

Het printen vanuit andere programma lukt wel dus een bestandje met kladblok kan ik printen maar ook met wordpad en ook met exel maar niet met word dat is het rare.
Het printen lukt naar 2 verschillende printers welke ik gebruik.

JJb

Vreemd verhaal. Excel is ook 97? Probeer anders vanuit Word te printen naar een pdf en stuur die pdf naar de printer. Niet fraai, maar misschien werkend.

Ook het printen naar Pdf vanuit Word 97 werkt niet.
Zie bijlage
Direct na de printopdracht hangt het programma en blijft proberen de printopdracht in de printrij te plaatsen, op de onderste regel van Word blijft het printerjte dan ook knipperen.
Het vreemde is inderdaad dat exel wel werkt, en ook na een volledige her-installatie van office het nog steeds niet werkt.Ook met ander programma's kan ik gewoon printen, zelfs terwijl Word hangt in een printopdracht !
Is er misschien iets gewijzigd in het printerspooler systeem binnen xp ?

Wie weet raad, JJB

Bijlagen

• printprobleem.jpg
    printprobleem.jpg
    25,5 KB · Weergaven: 62
Kijk hier eens voor wat andere spoolerproblemen. Ik heb even gekeken en vraag me af of een oudere printer, die wel onder XP werkt, deze opdracht aankan.

Probleem opgelost dooe OpenOffice

Ik heb de writer van OpenOffice geinstalleerd.

Deze werkt vrijwel gelijk als Word en hiermee kan ik mijn documentjes prima bewerken en ook Printen !
Bovendien is dit free software.

Groet JJB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan