• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen via een macro van overzichten met een wisselende lengte

Status
Niet open voor verdere reacties.

CasperEx

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2013
Beste forumleden

Zie de bijlage, een draaitabel

Ik wil graag via een macro per plaats een print maken in iedere gewenste volgorde
en niet meer ruimte gebruiken dan nodig.

Ik ben dus op zoek naar een printopdracht die zich iedere keer aanpast aan de omvang
van de draaitabel

Maar mij lukt het niet

Graag jullie hulp

Bijlagen

Ik zie niet wat je bedoelt.
Het zijn maximaal 10 regels en dat past ruim op een A4tje.

Code:
Range("A3").CurrentRegion.PrintPreview [COLOR="#008000"]'Of PrintOut[/COLOR]

Laatst bewerkt:
Klopt, dit oefenbestandje levert geen probleem op

Misschien stel ik de vraag verkeerd:

Als ik via de macrorecorder een afdrukbereik instel staat dit als vaste waarde in de macro
Hoe kom ik in de macro van die vaste waarde af?

Of zoals vorige keer geformuleerd: "Ik ben op zoek naar een printopdracht die zich elke keer aanpast aan de omvang van de draaitabel"

Ik puzzel er al tijden mee en ben eigenlijk heel benieuwd of dit oplosbaar is. Zo nee, dan hoor ik het ook graag

Dank je wel alvast voor het meedenken

Waarom plaats je niet een voorbeeldbestandje met de opgenomen macro, waarin het probleem echt duidelijk is?
De voorbeeldcode die ik plaatste doet precies wat je vraagt maar is weer helemaal afhankelijk van de situatie in het document.

Laatst bewerkt:
De omvang van een draaitabel kan je krijgen door TableRange1 of TableRange2
Code:
Set r = Sheets("Blad5").PivotTables(1).TableRange1
r.PrintPreview

of
Code:
Sheets("Blad5").PivotTables(1).TableRange1.PrintPreview

of
Code:
Sheets("Blad5").PivotTables(1).TableRange2.PrintPreview

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor het meedenken, edmoor, je hebt natuurlijk gelijk, ik zal voortaan de betreffende code toevoegen. VenA ik ga jouw oplossingen uitproberen en koppel het resultaat nog even terug

Sorry, het duurde toch iets langer maar ik heb de 1e oplossing net uitgeprobeerd. Top!! Het werkt!! Precies het resultaat waar ik op hoopte

VenA Dank je wel!

En iedereen natuurlijk bedankt voor het meekijken en meedenken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan