Printen via laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogerioo1

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2012
Hallo,
is het mogelijk om te printen vanaf mijn laptop(Acer Aspire 7741G) op een printer (HP Deskjet 930C) aangesloten op mijn PC?
Indien ja, welke verrichtingen moet ik dan doen?
P.S. Ik werk met een router D-link en met Windows 7

Dit is inderdaad vrij simpel te bereiken, je kunt dat via de router doen of via je computer. Heb je al een thuisgroep? zo ja, dan kun je de printer hierin opnemen en kun je printen vanaf alle apparaten binnen je netwerk. Mocht je niet weten hoe dit moet geef dan aan waar je vastloopt.

PS: hier staat een uitgebreide uitleg met video: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/share-a-printer

Je moet op de pc met de printer aangekoppeld de printer zoeken bij apparaten en printers, hier klik je rechtermuisknop op de printer en kies je voor delen.

volgens mij zou de betreffende pc dan wel aan moeten staan wil TS kunnen printen via de laptop ...

Klopt, maar als je instellingen wilt maken op de computer staat hij meestal aan ;). Mocht TS dit willen zonder pc kun je hem ook direct aan je router koppelen of met een netwerk-usb printer interface gaan werken.

Laatst bewerkt door een moderator:
PC staat aan, printer is gedeeld.
Aansluiten op de router gaat ook niet

Maar als je wilt afdrukken vanaf de laptop staat de pc vaak niet aan .. Ik heb het idee dat TS wil afdrukken zonder de pc eerst aan te hoeven zetten ..
Dan is de optie netwerkprinter de enigste die zo ongeveer overblijft..

Wanneer ik naar de printereigenschappen ga staat de printer OFF line.
Als ik de printer dan ON line zet, geeft hij een fout aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan