printen via netwerk gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Berichten
1.768
Toch vreemd, twee pc s (elk xp) en aan een van de twee hangt een printer. Op pc met printer staat printer delen aan en ik heb op beide het progje "wizard netwerk instellen" gebruikt. Waarom kan de pc (zonder printer) niet printen? Wat zie ik overhet hoofd? (p.s. beide pc s staan in verbinding met internet via een router)
 
Laatst bewerkt:
Je ziet volgens mij dit over het hoofd:
Op de computer waar geen printer aan hangt moet wel een netwerk printer toegevoegd worden.
En de compuetr waar de printer achter hangt moet wel aanstaan.
 
reactie

Nou het lukt mij dus niet, wat nu? Ik heb echt alles geprobeerd. Wat zo simpel leek wordt langzamerhand een kleine nachtmerry.
 
De pc waar de printer aanhangt heeft een ipadres. Je kunt dit ipadres te weten komen door naar start te gaan en dan naar uitvoeren. Typ daarin cmd en druk op OK. In het nieuwe venster typ je in ipconfig en druk op enter.

Noteer het ipadres. Ga naar de andere pc. Ga naar start en weer naar uitvoeren en typ dan in:

\\ipadres en druk op OK (bijv \\192.168.0.1)

Zie je daar de printer staan? Zoja dubbelklikken op de printer
 
OP de pc waar de printer NIET aanhangt, moet je ook een printer toevoegen.
In de wizard kies je netwerkprinter en geeft in het midden het adres
\\"naam van je andere pc, die plus printer dus"\"naam van de printer, dus de naam waaronder die printer gedeeld is".
Dat zou moeten lukken.
 
Papajo,

Jouw manier kan ook maar als de printer zichtbaar is bij gedeelde mappen is het dubbelklikken al voldoende om te laten installeren
 
reactie

Geplaatst door m@rio
De pc waar de printer aanhangt heeft een ipadres. Je kunt dit ipadres te weten komen door naar start te gaan en dan naar uitvoeren. Typ daarin cmd en druk op OK. In het nieuwe venster typ je in ipconfig en druk op enter.

Noteer het ipadres. Ga naar de andere pc. Ga naar start en weer naar uitvoeren en typ dan in:

\\ipadres en druk op OK (bijv \\192.168.0.1)

Zie je daar de printer staan? Zoja dubbelklikken op de printer

Ik heb het advies van Mario opgevolgd maar geen succes. Ik weet het niet meer
 
reactie netwerk

Geplaatst door m@rio
De pc waar de printer aanhangt heeft een ipadres. Je kunt dit ipadres te weten komen door naar start te gaan en dan naar uitvoeren. Typ daarin cmd en druk op OK. In het nieuwe venster typ je in ipconfig en druk op enter.

Noteer het ipadres. Ga naar de andere pc. Ga naar start en weer naar uitvoeren en typ dan in:

\\ipadres en druk op OK (bijv \\192.168.0.1)

Zie je daar de printer staan? Zoja dubbelklikken op de printer

Het ip-adres op de pc met printer is 10.0.0.13 Is dit wel het juiste adres?
 
Dat kan.

En je andere PC zal in dezelfde range zitten: 10.0.0.xx
 
reactie

Oh, ik dacht altijd dat het zo een nummer moest zijn:192.168.0.x
 
Nee hoor.

Meestal worden 192 En 10 gebruikt voor (thuis)netwerken.
 
Misschien lees ik erover heen maar:

  • 1: Werkgroepen zijn gelijk?
    2: Bestands- en printerdeling staan aan?
    3: Ander computer staat in dezelfde range?
    4: Printer is gedeeld?
 
reactie

Ja ik zie de printer staan. Wat doe ik nu?
 
In het configuratiescherm op die ander computer naar Printers gaan en printer toevoegen.

Dan kiezen voor netwerk i.p.v locale printer. Óf je ziet de printer meteen óf je moet eerst via bladeren in de werkgroep de printer opsporen.

Zodra je die gevonden hebt, deze installeren. Het kan zijn dat je de driver van de printer nodig hebt.
 
reactie

****a, zij doet het, allemaal bedankt!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan