Printen via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

QuiCk01

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2007
Hallo,

Een tijdje geleden was hier iemand die mijn broers computer zo instelde dat als hij op print drukte dat hij er beneden bij die computer eruit kwam! Nu zou ik dit ook graag willen maar die gene zit een half jaar in Frankrijk en die computer ligt op de vuilstort. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben al wel in setup maar zou het kunnen dat ik de drivers van die printer op mijn computer moet instaleren?

Groeten, Robbert

Laatst bewerkt:
Je hebt een aantal mogelijkheden:

- Je hebt een thuisnetwerk en je hebt de printer beneden ( aangesloten op een pc / laptop beneden ) gedeeld, zodat andere pc's / laptops van die printer gebruik kunnen maken. De communcatie loopt via de pc / laptop beneden, dus die moet aanstaan als er geprint moet wroden.

- Je hebt een ( geavanceerdere, duurdere ) router waarop een USB-poort zit, waarop je een printer aan kan sluiten. Deze is dan voor alle pc's / laptops die bedraad dan wel draadloos zijn aangesloten toegankelijk. Andere pc's / laptops hoeven niet aan te staan.

- Je koopt een printserver. Je printer sluit je aan op die printserver en die printserver maakt draadloos dan wel bedraad contact met de pc / laptop boven. Of je sluit de printserver met een UTP-kabel aan op de router of draadloos op de router.

Zo, wat kies je?:)

EDIT: Ik zie dat je je bericht hebt aangepast, toen ik nog bezig was met antwoorden.
Drivers heb je nodig voor de printer, en moeten vaak ook geinstalleerd worden op de pc / laptop die verbinding moet maken met de printer via een netwerk.
Deze drivers vind je op de site van de fabrikant, dus bijvoorbeeld op Canon.com of HP.com

Laatst bewerkt:
Excuses Michael4446.

Ik ga ermee aan de slag ik probeer de drivers nu te downloaden.
Bedankt alvast voor de reactie!

Ik heb de drivers gevonden alleen er staat dit bij:

This installation DOES NOT SUPPORT networked (Ethernet or wireless) installations.

Betekend dat ik hier in mijn geval niks aan heb?

Hier heb je inderdaad niks aan.

Het gaat inderdaad om installaties via een netwerk, welke mogelijkheid je ook kiest. De printer is niet direct met een USB-kabel of een Parallele/printer-kabel.

Nee inderdaad. Ik zou dan even niet meer weten wat ik moet doen het gaat om een HP PSC 1350 All-in-One printer. Ikzie er geen 1 met network support helaas.

Maar wat heb je nu al gedaan?

Je hebt de printer als gedeeld ingesteld op de andere pc / laptop waar de printer op aangesloten is via een kabeltje. En nu heb je geprobeerd op de pc waarmee je wilt printen verbinding gemaakt via het thuisnetwerk?

- Maak een thuisnetwerk met een groep, in die groep zet je sowieso die 2 pc's. Dit kan via Configuratiescherm --> Netwerkverbindingen.

- Daarna op de pc de printer via het netwerk zoeken en toevoegen. Dit gaat via Configuratiescherm --> Printers en faxapparaten en dan kies je aan de linkerkant voor Een printer toevoegen. Misschien wordt er dan gevraag om de drivers van de cd te installeren.

Ik heb alles gedaan als jij zei en hij geeft inderdaad het volgende aan: De server voor de printer HP PSC 1300 series beschikt niet over het juiste printerstuurprogamma. Klik op OK als u het juiste stuurprogamma wilt opzoeken. Klik anders op anuleren en neem contact met de netwerkbeheerder of leverancier op het vraag naar het juiste stuurprogamma.

Ik heb dus op ok geklikt en dan vraagt hij waar hij die info vandaan kan halen en bedoeld waarschijnlijk cd maar, je kan ook bladeren.

Aangezien ik die cd niet heb zou ik dan toch wat hebben aan die drivers die ik gevonden had?

Ik heb alles gedaan als jij zei en hij geeft inderdaad het volgende aan: De server voor de printer HP PSC 1300 series beschikt niet over het juiste printerstuurprogamma. Klik op OK als u het juiste stuurprogamma wilt opzoeken. Klik anders op anuleren en neem contact met de netwerkbeheerder of leverancier op het vraag naar het juiste stuurprogamma.

Ik heb dus op ok geklikt en dan vraagt hij waar hij die info vandaan kan halen en bedoeld waarschijnlijk cd maar, je kan ook bladeren.

Aangezien ik die cd niet heb zou ik dan toch wat hebben aan die drivers die ik gevonden had?

Ik weet niet meer precies wat je allemaal kan kiezen als bron voor drivers, maar ik neem aan dat het gedownloade een exe-bestand is ( dus eindigend op de extensie .exe )? Dan kan je de wizard laten wijzen naar dat bestand. Kijken of het lukt.

Ik ben ook iets verder gekomen alleen het werkt nog niet helemaal, ik geef nog niet op! :D

Ik ben ook iets verder gekomen alleen het werkt nog niet helemaal, ik geef nog niet op! :D

Mooi, wat is er wel of niet gelukt?

En een grote boosdoener is de firewall, in de firewall moet je gedetailleerd instellen wat wel en niet mag.
Makkelijker is de firewall even uit te zetten of in te stellen op '' alles toestaan '' of '' allow all / everything '', zodat de printopdracht naar de andere pc kan, is de printer eenmaal aan het printen, dan kan de firewall weer aan.:)

Succes!:thumb:

Ehm ja wat is wel gelukt:
Ik heb de drivers geinstalleerd en hierna weer gedaan wat jij zei dus nieuwe printer toevoegen>> netwerk printer en toen stond er weer dit:

De server voor de printer HP PSC 1300 series beschikt niet over het juiste printerstuurprogamma. Klik op OK als u het juiste stuurprogamma wilt opzoeken. Klik anders op anuleren en neem contact met de netwerkbeheerder of leverancier op het vraag naar het juiste stuurprogamma.

Dus ik ok geklikt en daar ging hij! hij laade een paar bestanden en toen miste hij er 1(teminste voorlopig) en er stond van cd halen alleen ik heb de cd niet meer :confused:

Een moeilijk geval, de meeste mensen hebben de cd nog of daar doen de gedwonloade drivers het wel goed.

Welke melding krijg je precies? Kan je een andere locatie ( ander pad ) selecteren waar drivers staan?

Wat misschien makkelijker is, is om een screenshot te maken en die als bijlage hier toe te voegen.

Vandaag even geprobeerd de cd toch te zoeken maar wat ik al dacht is werkelijkheid geworden. Cd is dus kwijt.

Ik ga morgen op vakantie naar Curacao dus zal ik de komende tijd niet kunnen reageren.

;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan