Printen via windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichaelMafiosa

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
77
Hoi allemaal,

Heb sinds een paar dagen een nieuwe Macbook Pro.. v. 10.6.6. Ik probeer via mijn macbook te printen op een printer die is aangesloten op een windows 7 PC, maar krijg dit niet voor elkaar.

Ik heb wel connectie met de PC aangezien ik via mijn mac wel bij bestanden kan komen. Heb op verschillende manieren de printer proberen toe te voegen,heb diverse drivers geinstalleerd/geprobeerd, maar wanneer ik wil printen gebeurt er niks.

Heb nu dat wanneer ik iets print, de afdrukwachtrij wel zegt: Printing, maar blijft dan hangen op 68% en pauzeerd het printen. Als ik op hervat druk gebeurt er even niks en springt vervolgens weer op gepauzeerd.

Als ik de printer gewoon aansluit via usb op de macbook werkt te printer wel gewoon naar behoren.

Iemand enig idee?

Greetz,
Michael
 
printer wel in de mac geïnstalleerd.
 
ja, verschillende drivers geinstalleerd. Als ik de printer gewoon rechtstreeks op mijn macbook aansluit print hij gewoon...

greetz
 
printer wel gedeeld?
 
bestand en printerdeling aanstaan ?
 
haha jaa staat ook allemaal aan. ik kan namelijk wel gewoon bij me pc bestanden komen via de mac....

Moet ik misschien iets doen met "Thuisgroep"? of moet ik dat juist uitzetten.
 
je kunt je bestanden zien zeg je.
dus je hebt een thuisnetwerk?
heeft de printer een ip adres gekregen.
zo ja dan zou je daar eens op kunnen pingen van mac naar pc.
en je weet zeker dat de printer gedeeld staat op de windows7 machine.
Ik ken het toevoegen van een printer op de mac niet maar daar zou je dan toch moeten kunnen zien dat je een netwerk printer wil toevoegen.
ik neem aan dat de printer aangesloten is op de windows 7 pc.
geen print server of iets dergelijks er tussen.
staat de pc en de printer wel aan als je vanuit de mac wilt printen.
 
heb inderdaad een thuisnetwerk.
Printer zit inderdaad aangesloten op de windows PC.

Hoe kan je zien of de printer een ip adres krijgt? Het is geen netwerkprinter hoor. Gewoon standaard ding usb'tje in de pc. Heb wel altijd op een windows laptop kunnen printen via mijn pc.

pc en printer staan allebei aan.
 
in de printer eigenschappen kun je dat zien ( ip)
en staat er wel gedeeld bij de printer.
 
kan geen ip vinden... Maar het is toch geen netwerkprinter.. dus heeft hij toch ook geen ip adres nodig?.. of zeg ik nu iets raars :p
 
Nee hoor je zegt niks raars.
Maar je printer zal toch gedeeld moeten worden zodat een ander er ook bij kan.
en dat doe je volgens mij nog steeds door er een netwerkprinter van te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan