Printen zonder kleuren cartridge

Status
Niet open voor verdere reacties.

Impulzer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2006
Beste,

Er schijnt een mogelijkheid te zijn om met een HP Color Laserjet door te printen als de kleuren cartridge leeg is.
Dit is het probleem:

--------------------------------------------------------------------------------
Sinds een jaar geleden staan onze beide computers op standaard zwart afdrukken.
Op dit moment staan de inkt nivo's op de printer als vogt aangegeven:
Rood (magenta zeer laag), zwart laag ( ik heb nog een cassette) en geel en blauw ietsje hoger.
Het gekke is dat ik wel ca twee zwarte cassettes per jaar gebruik, hetgeen normaal zou kunnen zijn. Echter nu we nagenoeg geen kleur meer gebruiken, is het kleurverbruik nog steeds een cassette per jaar. Wij maken 5000 à 5500 afdrukken per jaar.
De vraag is hoe kunnen we de printer zelf zo instellen dat hij alleen zwarte inkt verbruikt ?? Ik heb ook géén idee waar de kleureninkt blijft.
Omdat de printer niet werkt als er één kleur op is, is het probleem urgent. Of ik moet nu weer drie kleuren vervangen
--------------------------------------------------------------------------------

Weet iemand hoe je dit kunt instellen?

Alvast bedankt!

MvG,
Stefan

(het gaat hier om een HP COLOR LASERJET 3500N 12PPM 600DPI A4)

Wij kunnen hier bij de eigenschappen van de printer kiezen om te printen in Grayscale.
zie bijlage.

Bijlagen

En toch zal dan op den duur de kleurencartridge leeg gaan.
Iedere keer als je de printer aanzet maakt deze een 'schoonmaakrondje' dus ook voor de kleuren, dat zal op den duur resulteren in lege cartridges, zelfs al gebruik je ze nooit.
Als je nu denkt slim te zijn door de printer aan te laten staan, kom je ook bedrogen uit. 1× per 24uur standby tijd of eenmaal per b.v. 50 prints wordt er ook een schoonmaakrondje gemaakt, dus ook dan raak je op den duur de kleuren kwijt.
Er zal toch niets anders opzitten dan nieuwe kleuren cartridges te plaatsen.

Beste,

Er schijnt een mogelijkheid te zijn om met een HP Color Laserjet door te printen als de kleuren cartridge leeg is.
Dit is het probleem:

Sinds een jaar geleden staan onze beide computers op standaard zwart afdrukken.
Op dit moment staan de inkt nivo's op de printer als vogt aangegeven:
Rood (magenta zeer laag), zwart laag ( ik heb nog een cassette) en geel en blauw ietsje hoger.
Het gekke is dat ik wel ca twee zwarte cassettes per jaar gebruik, hetgeen normaal zou kunnen zijn. Echter nu we nagenoeg geen kleur meer gebruiken, is het kleurverbruik nog steeds een cassette per jaar. Wij maken 5000 à 5500 afdrukken per jaar.
De vraag is hoe kunnen we de printer zelf zo instellen dat hij alleen zwarte inkt verbruikt ?? Ik heb ook géén idee waar de kleureninkt blijft.
Omdat de printer niet werkt als er één kleur op is, is het probleem urgent. Of ik moet nu weer drie kleuren vervangen

Weet iemand hoe je dit kunt instellen?

Alvast bedankt!

MvG,
Stefan

(het gaat hier om een HP COLOR LASERJET 3500N 12PPM 600DPI A4)

Ik heb ook hetzelfde probleem.. Alleen met een andere printer.
Heb geprobeerd om met de informatie uit deze topic op te lossen maar is me niet gelukt.
Kan iemand mij ook helpen?

Alvast bedankt

MvG,
Sehide.

(het gaat om een Epson stylus DX7450 printer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan