grizzlybeer
Gebruiker
- Lid geworden
- 30 jan 2007
- Berichten
- 58
Ik heb een 2d speelveld. Een punt is bijv (x,y).
Van ieder punt kijk ik wat de posities van de vlakjes om me heen zijn.
Zie hieronder.
Nu heb ik ook in mijn programma allemaal Spelobjecten.
Op een plek (x,y) ik gebruik velden [][] is leeg of er staat een doos of er staat een happer.
Hoe print ik nu als ik op een bepaalde positie sta. Op een object georienteerde manier de buren naast me en wat er voor spelobject in staat?
Stukjes uit mijn code:
in de klasse spelobject
void setSpelObject(SpelObject hetSpelObject) {
this.hetSpelObject = hetSpelObject;
public void removeSpelObject() {
this.hetSpelObject = null;
public void getSpelObject(SpelObject hetSpelObject){
this.hetSpelObject = hetSpelObject;
in de klasse doos
public Doos(int xValue, int yValue ) {
super( xValue, yValue );
pos.spelobject(this);
En het opbouwen van de buren
public void buren(){
for (int i=0; i<horVelden; i++){
for(int j=0; j<vertVelden; j++){
if(i > 0) {
velden[j].setBuur(velden[i-1][j], WEST);
}
if(i < horVelden - 1) {
velden[j].setBuur(velden[i+1][j], OOST);
}
if(j > 0) {
velden[j].setBuur(velden[j-1], NOORD);
}
if(j < vertVelden - 1) {
velden[j].setBuur(velden[j+1], ZUID);
}
}
}
}
Van ieder punt kijk ik wat de posities van de vlakjes om me heen zijn.
Zie hieronder.
Nu heb ik ook in mijn programma allemaal Spelobjecten.
Op een plek (x,y) ik gebruik velden [][] is leeg of er staat een doos of er staat een happer.
Hoe print ik nu als ik op een bepaalde positie sta. Op een object georienteerde manier de buren naast me en wat er voor spelobject in staat?
Stukjes uit mijn code:
in de klasse spelobject
void setSpelObject(SpelObject hetSpelObject) {
this.hetSpelObject = hetSpelObject;
public void removeSpelObject() {
this.hetSpelObject = null;
public void getSpelObject(SpelObject hetSpelObject){
this.hetSpelObject = hetSpelObject;
in de klasse doos
public Doos(int xValue, int yValue ) {
super( xValue, yValue );
pos.spelobject(this);
En het opbouwen van de buren
public void buren(){
for (int i=0; i<horVelden; i++){
for(int j=0; j<vertVelden; j++){
if(i > 0) {
velden[j].setBuur(velden[i-1][j], WEST);
}
if(i < horVelden - 1) {
velden[j].setBuur(velden[i+1][j], OOST);
}
if(j > 0) {
velden[j].setBuur(velden[j-1], NOORD);
}
if(j < vertVelden - 1) {
velden[j].setBuur(velden[j+1], ZUID);
}
}
}
}