• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bgerco

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2007
Hallo,

Ik heb een bestand met meerdere werkbladen. Ik heb alleen knoppen toegevoegd dat sommige werkbladen visible zijn en sommige niet bij bepaalde keuzes.

Nu wil ik graag een knop onderaan het bestand die ervoor zorgt dat ik alle VISIBLE werkbladen afdruk op het eind.

De knop heb ik wel, maar de scripting hierachter krijg ik niet voor elkaar.

Kan iemand mij helpen?

Hoe kan ik alleen de visible werkbladen printen met 1 simpele druk op de knop?

@Ron31: Als je het met een code doet worden dezen wel afgedrukt. Er zal dus een "Filter" voor moeten worden geschreven.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Dim AantalZichtbaar As Long
    Dim sh As Worksheet
    For Each sh In ActiveWorkbook.Worksheets
        With sh
            AantalZichtbaar = .Visible
            .Visible = xlSheetVisible
            .PrintOut
            .Visible = AantalZichtbaar
        End With
    Next sh
End Sub

@bgerco: Tevreden met antwoord ? :thumb:
geef jij jezelf altijd sterren.... ???

Jazeker tevreden!

Maar ik kan morgen pas testen of het werkt, dat laat ik zo spoedig mogelijk weten. Maar het ziet er iig veel belovend uit.

En over die sterren.. geen idee wat dat was en vond het wel een KLASSE vraag ! :cool:

:D

He Radjesh,

Ik heb vandaag een test gedraaid, maar op het moment dat ik deze scripting gebruik maakt hij al mijn sheets visible en drukt hij ze dus allemaal af. Hij werkt dus nog niet zoals het moet, want hij drukt nu 20 pagina's af terwijl ik er maar 6 hoef te hebben.

Kun je hier nog wat aan doen??

Code doet het inderdaad niet. Mijn excuses. Volgende keer eerst maar eens even testen geloof ik. :o

Ik weet niet meer waar ik die code weg heb. Vond deze in een map van mij. Dus zelf maar eens even aan de slag gegaan.

Getest en werkt:

Code:
    Dim blad As Worksheet
    Application.ScreenUpdating = False
        For Each blad In ActiveWorkbook.Worksheets
            If blad.Visible = xlSheetVisible Then blad.PrintOut
        Next blad
    Application.ScreenUpdating = False

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan