PrintenHallo

Status
Niet open voor verdere reacties.

52866

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2010
Hallo.

ik wil een paar printers op mijn server zetten,
en ik wil het volgende:

ik heb 3 printers.
1 op mn kamer
1 op zolder
en 1 Beneden

ik wil graag dat ik de enigste bent die op de printer op mn kamer kan printen.
en op de printer op zolder alleen mn vader en beneden allemaal.

en dan wil ik ook nog dat ik de hoogste prio krijg op de printers waar ik kan printen :D

hoe kan ik dit regelen?

Alvast bedankt.

Greets Mitch

Ja, maar kan ik daar alles mee instellen?
moet ik het via een group policy doen?

Als het goed is kun je daar computers instellen, maar weet niet of je gebruikers kunt instellen. en als dit zo is dan denk ik dat je moet inloggen voor je kunt printen

Je kunt gewoon in de rechten van de netwerkprinters op je server (rechtsklikken -> tabblad Beveiliging) aangeven wie (gebruikers en/of groepen) wél en niet het Afdrukken recht hebben. Daarmee regel je dat jij op je kamer kunt printen maar niet iemand anders en op de zolderprinter alleen je vader.

Prioriteit kun je alleen instellen per printer, dus niet per gebruiker. Komt er dan dus op neer dat je 2x 'dezelfde' printer moet delen, waar jij op 1 daarvan als enige mag printen en je dan de prioriteit op 99 zet (99 is hoogste prioriteit). De anderen kunnen dan printen op de andere printer, die je prioriteit 1 geeft (dus de laagste prioriteit).

Prioriteit stel je op de server in op het tabblad Geavanceerd bij de Eigenschappen van elke gedeelde printer.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan