Printer aan, maar toch offline...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danischa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
2
Hallo,
ik heb al een poosje problemen met onze printer.
Mijn ouders hadden altijd een laptop en vorig jaar heb ik voor hen een nieuwe printer uitgezocht.
Maar nu ik sinds kort zelf een andere laptop heb, heb ik problemen met de printer.
Vaak zegt mijn laptop dat de printer offline is, terwijl hij echt aan staat!
Heb al vanalles geprobeerd, maar geen idee wat ik nu moet doen...
Heeft iemand een idee? Alvast bedankt!
 
misschien de laptop even via een USB kabeltje met printer verbinden, en dan de setup van fabrikant uitvoeren;)
 
casper221 speculeert erop dat het een netwerkaangesloten printer betreft, maar is dat wel zo?
Als het een netwerkaangesloten printer is én hij is een keer uitgeschakeld geweest (of je hebt een nieuwe router aangeschaft etc.), dan kan het zijn dat de printer nu een ander ip-adres heeft dan op het moment dat je de printer in Windows geïnstalleerd hebt.
Is het een netwerkaangesloten printer, dan alvast beginnen met de huidige netwerkinstellingen van de printer uit te printen. Normaal gesproken is daar op een printer (via het display en de knopjes) wel een mogelijkheid voor. Is dus eigenlijk een uitdraai van de huidige netwerk status.

Tijs.
 
Ik heb inderdaad de printer wel aangesloten op het netwerk, heb ook al een soort rapport uitgeprint
en daarop staat dat er niets aan de hand is met de printer. Heb net even zelf de printer verwijderd en
opnieuw toegevoegd, maar nu doet hij het gewoon. Ik kijk morgen nog wel een keer, want laatst had ik
dit ook al gedaan, maar het probleem blijft terugkeren. Daarnaast heb ik ook vaak dat ik iets uit wil printen
en dat het dan geannuleerd wordt. Dit gebeurd halverwege een bladzijde ofzo. Heel irritant. Maar ik zal
morgen even kijken of ie het dan doet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan