Printer aanschaffen. Welke?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Berichten
1.075
Goedendag dames, heren,

Mijn schoonzusje wil vandaag een printer aanschaffen.
Omdat ik in de ICT wereld zit, mag ik haar daarmee vergezellen.
Helaas doe ik weinig met hardware, dus ik zou niet weten welke printer de beste is voor haar.
Ik lees continue over spotgoedkope printers, maar als je de inktpatronen op hebt, dan betaal je je scheel!

Ze print niet veel.
En als ze al print dan zal het voornamelijk text zijn en geen plaatjes / foto's.
Inkjet zal voldoende zijn (tenzij de prjisverschillen dusdanig klein zijn tussen laserjet en inkjet, dat dit geen issue hoeft te zijn).
De kosten moeten voor de patronen niet te hoog worden.

We gaan vanmiddag naar de MediaMarkt in de hoop dat we daar een goede printer aan zullen treffen.

Wat kunnen jullie mij aanraden om aan te schaffen?

Ze zat zelf te denken aan maximaal 100 euro voor de printer.

Ik zal vanmiddag op de site terug komen om te zien wat er gepost is; ik heb helaas verrekte weinig tijd om tussentijds langs te komen.

Alvast bedankt voor de reactie's!

groet,
Dave.
 
Het maakt niet zoveel uit wat je koopt.
€100 lijkt me al een stevig bedrag voor een inktjet.
Misschien moet je overwegen iets meer geld uit te geven. Ca, €180 en je hebt een officejet apparaat waarmee je kunt printen.scannen en kopieren.

Belangrijkste is idd het inktgebruik , dit wel nogal eens verschillen per merk , maar ook per type.
Ook de prijzen van de cartridges kunnen behoorlijk verschillen.

Mijn suggestie is; kijk eerst naar de prijzen van de vervangende cartridges en hun inhoud en bepaal vervolgens wat voor printer je wilt.
Overigens heb je al een inktjet voor ongeveer €30,-
 
epson canon deze patronen zijn makelijk zelf te hervullen
hp zijn de patronen duur
 
Wat betreft inktcartridges.

Koop nagevulde van b.v Wecare, scheelt geld.
 
Ben er nog even... ;)

De PC die ze heeft is misschien ook wel belangrijk.
Het is een redelijk oude Pentium 2 zonder USB poorten.
Er zit dus alleen een parallele poort op.
Is dit bij de hedendaagse printers ook van belang?

En:
Ze heeft nu een HP Deskjet 660.
Ze heeft een refull van WeCare er in gestopt en de hele printer is kaduuk!
Dus daar wil ze liever niet meer aan.
Ik ben er zelf ook niet happig op, ondanks dat de techniek hierin beter is geworden.


groet,
Dave.
 
Je schrijft dat de printer weinig gebruikt zal worden. Ik zou dan toch overwegen om een printer te kopen waarbij de printkoppen in de cartridge zitten, een printer met 'goedkope' cartridges heeft bijna altijd vaste printkoppen, het nadeel is als een printer weinig gebruikt wordt de koppen nog wel eens verstopt willen gaan zitten en die kosten een hele hoop geld om te vervangen. Als je nu een printer neemt waarbij de de koppen in de cardridge zitten kan je door nieuwe cartridge's te kopen weer verder printer want je hebt dan automatisch weer nieuwe koppen.

Als je goed om je heen gaat kijken vindt je al printers vanaf € 35,- die leveren voldoende kwaliteit voor huis-,tuin- en keuken gebruik. Als de cartridges leeg zijn koop je gewoon weer een nieuwe, ben je waarschijnlijk goedkoper uit.
Printers met een paralle aansluiting worden steeds moeilijker te vinden. Primafoon heeft nu de Epson C70 voor € 69 in de aanbieding staan (USB en parallel) maar de Epson heeft weer vaste koppen..........

Heb je geen oplossing gegeven maar wel en paar punten om te overdenken.
 
Moet in principe geen probleem zijn.
Kijk wel met welk OS de printer samen kan werken.
En de parellelle poort moet je even in de gaten houden.
 
Voor mij is het simpel: koop geen lexmark, dat is brol, koop ook geen lowbudget-toestellen van 30 euro zoals hier vernoemd wordt, dat kan tegenvallen, geloof me :confused: Ik kan alleen maar HP aanbevelen, die printers zijn duur maar GOED, ik heb hier een hp van 4 jaar oud, die printer doet zen werk excellent en nog altijd even goede kwaliteit als 4 jaar geleden... om de vergelijking te maken: ik heb in 4 jaar tijd al 3 lexmarks versleten, allen kapot, of beginnen in strepen te printen na 1/2 of 1 jaar... en tis niet bij 1 model, tis bijallemaal, ook is het een feit dat lexmark dubbel zoveel inkt slurpt als HP...
Kijk er mss ook voor dat je lage resoluties kan kiezen, die hoogste resoluties heb je helemaal niet altijd nodig, en hoe hoger de resolutie hoe meer inkt, zorg toch zeker dat je voor 600*600 kan kiezen en indien mogelijk (kweetni of dit nog bestaat :D) 300*300, want voor een gewoon zwart wit tekstje is dit meer dan genoeg...
 
Ladies and gentlemen,

Allemaal bedankt voor jullie reactie's.
Helaas is het zo dat er iets is tussen gekomen en dat we vandaag niet naar de MediaMarkt kunnen gaan.
Maar alle reactie's zullen over een week ook nog wel gelden.
Ik schrijf alle aandachtspunten op en neem ze mee.
Dan kan ik de verkoper een poepie laten ruiken :D

Ook bedankt namens mijn schoonzusje!

groet,
Dave.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan